documenten niet te openen op cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

spinola

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2003
Berichten
7
hoi forummers,

ik had wat problemen met m'n pc. Ik maak voor alle zekerheid een backup van m'n belangrijkste bestanden door ze naar cd te kopieren. Inmiddels is xp opnieuw geinstalleerd. Nu heb ik de bestanden teruggezet maar ik kan ze niet geopend krijgen. Het gaat hier oa over excel en word bestanden. Ik krijg de mededeling: mogelijk alleen lezen zowel bestand als locatie. Via eigenschappen heb ik alleen lezen "uitgevinkt" maar dan wordt de toegang geweigerd ivm de bestandskenmerken.
Ook heb ik de mededeling "bestandsmachtigingen" en "kan pad niet vinden" gehad.
Andere backupmappen (fotos) zijn ok.
Hoe kan ik de bestanden openen? Er zat nl. nogal wat werk in deze verenigingsadmin.

groeten van spinola
 
Kan je de bestanden niet vanaf cd-rom lezen/openen en dan opnieuw opslaan op je HD?
 
hallo erbicom,

nee, openen vanaf cd gaat ook niet. Ik krijg dezelfde
meldingen.
Spinola
 
De bestanden zul je ook niet kunenn openen vanaf de cd aangezien een cd altijd het kenmerk heeft alleen lezen.
Om de bestanden te gebruiken doe je het volgende:
Je klikt rechtermuisklik op het bestand dat je wil gaan gebruiken, dan kopieer je hem. Dan plak je hem op een lokatie op je harde schijf, daarna open je hem, als je nu nog die foutmelding krijgt dan moet je eerst even het volgende doen. Je klikt rechtermuisklik op het bestand en je kiest dan eigenschappen, daarna alleen-lezen even uitvinken, eventueel archief aanvinken.
Daarna kun je hem wel openen.
 
Hoi BBKiller4life

ik kan van de cd niet kopieren/plakken. Er staat: kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen.
Wat nu ?
 
Hallo

Probeer de betrokken data eens d.m.v. een andere lezer te copieren , in extremis d.m.v. een geleend exemplaar of....d.m.v. c.d. lezer via een andere pc.

Of ...op een lagere snelheid uit te lezen.

Deze fout heeft alle indicaties van een sneuvelende lezer of... een lezer met sterk vervuilde leesoptiek .

Het reinigen v/d leesoptiek , is door mij en diverse andere "posters" reeds ettelijke malen vermeld , dat ik niet in herhaling wil vervallen....

Peter

P.s.: voor de volledigheid ....wat is het merk van de betrokken ..defekte??? lezer???? ,+ speed ???

Thanks .......
 
Hoi vdk,

ik ga eea proberen op een andere pc .
het gaat om een Aopen DVD 1648/ LKY.
Je hoort nog van me.
Alvast bedankt.
sp
 
Hallo

Bedankt voor de additionele info......

Jammerlijk genoeg betreft het weerom een a-open....

De ervaringen hiermee zijn heeeeeel goed , tot die veel te snel dienst weigeren .

Reinigen , etc.... geen goede resultaten , daar het meestal focusoptiek of lasertje zelf is die bye..bye is...

Maar .... niet geprobeert , altijd mis...

Hou ons op de hoogte v/d evolutie....

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan