Documenten nummeren vanuit een (Excel)lijst?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkhenk56

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2011
Hoe kan ik documenten nummeren vanuit een (Excel)lijst?
Voor het beheer van muziekboeken, zou ik graag de stukken willen nummeren vanuit een Excel lijst omdat voor uitvoeringen de volgorde van nummers kunnen wijzigen
Ieder muziekstuk is een apart document bestand, de naam van het bestand is de titel van het lied.
Boven aan het blad moet het Nr. komen liefst zowel links als rechts met daartussen de titel van het lied.
De titel staat al op het blad
Dus zo: 69 Titel 69

Maak eens een (Excel) voorbeeld van hoe je het zou WILLEN hebben, dan kunnen we meer...
Je kunt het uiteraard wel zo maken, dat er na toevoegen van een nieuwe titel, er automatisch doorgenummerd wordt..

Het is me nog niet helemaal duidelijk...
Heb je al die (ingevulde) Word bestanden of ga je die maken?
Anders kun je misschien beter alles in Excel doen...
Dan kun je alles in EEN tabel of database gieten en een fraai overzicht maken op een ander werkblad.
En gegevens invullen met een simpel formulier...

Ja ik de bestanden heb ik al zo 'n 60 stuks, maar ik kan natuurlijk éénmalig alles omzetten naar Excel (kan het ook in libre office?)
Op deze laptop heb ik geen MS software staan, zal straks even een ander systeem erbij pakken waar dat wel op staat.
Ik ben niet bekend met databases, kun je me kort toelichten hoe ik de partituren toevoeg.

Laatst bewerkt:
Die kun je uiteraard plakken in het grote Opmerkingen veld, of wil je het perse in Word blijven doen?

Je kunt dan in je formulier ook een knop of andere manier maken, die je hyperlink naar dat Word bestand opent. Er zijn uiteraard vele manieren.
Ik zal nog wat voor je proberen uit te werken, zodat je alles in Excel in EEN bestand kunt doen...Gun me wat tijd.

Ik heb wat in elkaar geknutseld. Kijk in het formulier maar naar nN.1.

Ook heb ik een WIS knop toegevoegd. En bovendien wordt er na het openen van het formulier automatisch doorgenummerd. Dan kun je niet tweemaal hetzelfde nummer gebruiken, want dan kun je fouten krijgen....Maar je bent wel vrij om nummers gewoon in te vullen, let dan dus op dat je geen dubbele krijgt. Bij automatische doornummering kan dat eigenlijk niet misgaan...

Bijlagen

Sorry Henk, ik kan het niet laten...

Nog een kleine aanpassing. Een index om de beschrijving op je Voorblad te kunnen zien...
Deze gegevens vul je uiteraard in op je formulier...
Ik heb wel een samengevoegde cel gemaakt. Vijand van VBA, doch in dit geval niet zo erg, omdat er niets naar het Voorblad geschreven wordt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan