Documenten onzichtbaar verwijderen partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pengo69

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2003
Berichten
12
Hallo,

Ik heb van mijn extra harde schijf een overbodige partitie verwijderd mbv partitionmagic 8.0.: was G: + H: is nu alleen G:
Vervolgens heb ik de ruimte die deze partitie had toegevoegd aan de overgebleven partitie.

Nu zegt windows explorer echter dat de schijf niet geformateerd is. Met partition magic kan ik echter zien dat de files en folders er nog gewoon op staan. Ik kan er alleen niet bij.

Mbv van een probeerversie van virtuallab client heb ik dit ook gecheckt; de files en folders staan er nog gewoon op. Ik heb daar ook gezien dat de schijf geen "format" meer heeft. Dus geen ntfs, fat of fat32. Hoe kan ik dit herstellen?
Volgens mij moet ik gewoon de schijf weer naar fat32 zetten (dat was het namelijk) maar hoe doe ik dat?

Partitionmagic loopt momenteel bij mij steeds vast. Hij heeft herstelpunten gevonden maar als ik die wil laten herstellen loopt hij steeds vast. Dus pm8.0 is geen optie.

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Heb je de ene partitie verwijdert en de andere vergroot zonder tussendoor PM zn werk te laten doen en je pc te herstarten?
 
hoi Confictius,

Nee, ik heb pm gewoon zijn werk laten doen. Het waren in totaal geloof ik 3 taken die hij achterelkaar heeft uitgevoerd.

Daar is dus iets mis gegaan. Maar ik wil de schijf weer terug krijgen in fat32 zonder dat de "verborgen" gegevens verloren gaan.
 
ok, de meeste fouten met PM komen voor wanneer er na een (1) verandering niet eerst op apply
apply.jpg

geklikt wordt om een verandering ook daadwerkelijk door te voeren. Ik spreek uit ervaring wat dat betreft.

Kun je de partitie in PM niet "converten" door er rechts op te klikken?
 

Bijlagen

  • convert.jpg
    convert.jpg
    14,7 KB · Weergaven: 20
PM heeft gisteravond heerlijk zijn werk zitten doen nadat ik op apply heb gedrukt.
Ik kan nu ook in PM zien dat er een G: partitie is van 120gb. Dit was ook de bedoeling. Nu kan ik alleen niet meer bij de gegevens omdat het bestandsysteem verdwenen is en PM ook zijn hersteloperatie niet kan voltooien omdat hij daarop steeds vast loopt!

PM heeft dus alles uitgevoerd en kan het dus ook niet terugdraaien.
In PM geeft hij nu aan dat het een PqRP bestandsysteem is. Dat zal wel beteken dat het mis is gegaan. Maar hoe krijg ik dit weer gerepareerd?
 
Uit de PM helpfunctie:

PqRP Partitions

If your computer fails during a PartitionMagic operation, you may see a partition that displays as PqRP or PQFLEX in the partition list in the main screen. PartitionMagic flags a partition with a PqRP file system and a PQFLEX label, so you know that the partition has been modified. You should assume that a PqRP partition is not stable. Contact PowerQuest technical support for help in recovering data from a PqRP partition.

Copyright © 1994-2001 PowerQuest Corporation. All rights reserved.
 
Bedankt voor alle hulp. Het heeft niet mogen baten.
Ik heb uiteindelijk de schijf moeten formateren en opnieuw ingedeeld. De fout was niet te herstellen. Gelukkig had ik de data gesaved van te voren. Maar het is een verstandig advies om de stappen van PM een voor een te doen!

grtn en bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan