Documenten openen doormiddel van een hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

bovenwijk2007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2010
Hallo,

Ik ben een vriend aan het helpen met een access database het is de bedoeling dat wat documenten overzichtelijk in een formulier worden weergegeven (in een keuzevak) en door een document aan te klikken ook geopend word.
Ik heb dit geprobeert met een hyperlink en als VBA code Private Sub Knop6_Click()
Application.FollowHyperlink Me.Url. Dit geeft een foutmelding. Ik heb er weinig verstand van zou iemand kunnen helpen welke code ik wil in de opdracht knop moet zetten. Het gaat om zo'n 25 documenten.

En dan heb ik nog een andere vraag zou je in access ook documenten kunnen importeren zodat ze dan gelijk als hyperlink bij het formulier komen te staan?

Alvast bedank!

Wat betreft je opdracht: die zou ongeveer zo moeten zijn:
Application.FollowHyperlink Me.Documents
In dit voorbeeldje gebruik ik het tekstvak [Documents] als container van het te openen bestand. Daarbij sla je een pad en bestandsnaam op als tekst in de tabel, geen URL.
Als je even zoekt in het forum, vind je een post waarin wordt uitgelegd hoe je bestanden uit een map kunt importeren in een tabel. (deze week nog bijgewerkt geloof ik)

Dankje voor je reactie! Deze code werkt inderdaad maar alleen als je het in een texstvak gebruikt want in een keuzevak met invoerlijst geeft die nog steeds fout 490 het opgegeven bestand kan niet worden geopend. Zou jij misschien nog een andere mogelijkheid weten? Is het trouwens mogelijk om de locatie en bestandsnaam te koppelen aan een naam zodat bij invoeren van die naam de link word geopend?

alvast bedankt

Als je met een keuzelijst werkt, heb je vast niet de volledige bestandsnaam in die keuzelijst staan. Goede kans dat je zelfs niet de naam selecteert die je wilt hebben, maar een sleutelveld. Om dus een FollowHyperlink te maken op basis van een keuzelijst, zul je er voor moeten zorgen dat je in ieder geval de volledige padverwijzing ergens vandaan haalt, en uit de keuzelijst de Bestandsnaam. Om daar meer van te kunnen zeggen, zou ik eerst moeten zien wat er achter die keuzelijst aan code hangt.
Wat betreft het tweede deel van de vraag: ik weet niet precies wat je bedoelt met koppelen van een naam... Mag je iets duidelijker uitleggen!

Hoi,

In de bijlage staat een tabel met de velden naam en link. In het formulier staat een keuzevak nu is de bedoeling dat ik een naam uit het keuzevak kies en als ik dan op de knop druk dat het gewenste document opent. Verder zou ik dan ook een formulier willen ontwerpen zodat ik documenten kan importeren en gelijk aan het keuzevak toe wordt gevoegd.

Bijlagen

Als je er een 2003 versie van kunt maken, dan wil ik er wel naar kijken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan