Documenten toevoegen aan record in Access 2010 database

Status
Niet open voor verdere reacties.

bgvv01

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2008
Ik ben bezig te proberen een database op te zetten van ongeveer 100 personeelsleden.Deze hebben in de loop der tijd verschillende brieven ontvangen zoals contracten wijzingen van reglementen e.d.Nu wilde ik deze documenten (die uiteraard zijn ingescand)wanneer ik een record aanklik meteen kunnen zien.Moet ik dan een verwijzing naar een bepaalde map opgeven en hoe doe ik dat,dit geldt ook voor pasfotos van de medewerkers.
Misschien kan iemand mij hierover in klip en klare taal uitleg geven waarvoor mijn dank.:thumb:

Er zijn voldoende voorbeelden te vinden op het forum, dus bekijk die eerst eens zou ik zeggen. Mijn voorkeur is om geen afbeeldingen in de db zelf op te slaan, omdat die dan buitensporig groeit. Dus ik werk het liefst met een tekstverwijzing naar het bestand, dat je dan bij voorkeur in een vaste map in de map van de db zelf opneemt, en die link gebruik je dan als basis voor een afbeeldingsobject in het formulier. Anderen gebruiken liever een OLE object voor de afbeeldingen. Van beide werkwijzen vind je wel voorbeelden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan