Documenten verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marlous666

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2010
Berichten
2
Hallo,

Is het op Mac mogelijk bestanden direct te verwijderen zonder tussenkomst van de prullenbak? (Vergelijkbaar als op pc: SHIFT indrukken als je een bestand wil verwijderen.)

Bedankt alvast.
 
Hier word verteld hoe je dat eventueel kunt doen. Maar zoals er ook op die site vermeld staat. Doe er heel voorzichtig mee. Je moet in ieder geval je Terminal gebruiken hier voor. Er is binnen het Mac osX systeem geen simpele manier om net als bij Windows zo het bestand te verwijderen via de Mac osX interface. Dit hebben ze uit veiligheid gedaan. Je maakt wel eens een foutje en dan zou je werkelijk iets kwijt zijn.

Het is toch niet hinderlijk om je bestand te verwijderen en daarna de prullenmand te legen. Ik doe dit 1x per dag, aan het eind van de dag.
Je kunt wel via de knop CMD en Backspace een geselecteerd bestand zo in de prullenmand plaatsen zonder het te hoeven slepen of rechts te klikken en kiezen voor verwijder bestand naar prullenmand.

Ik waarschuw nog 1x goed, bij Mac is weg ook echt weg, zo goed als niet meer te traceren door software omdat hij de file locatie letterlijk leeg haalt op de HD. Hier kleeft 1 positief punt aan mits je gebruikt maakt van Timemachine, daarin is het altijd terug te vinden.

Je kunt ook een software programma downloaden waarin je bv kunt aangeven hoe lang een bestand in de prullenmand mag staan. Zo voorkom je ook dat de prullenbak te vol raakt.

Mag ik vragen waarom je dit zou wensen?

grtjs jjw
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord. Ik ga er eens mee aan de slag.

Om terug te komen op je vraag waarom ik dit nodig heb. Wilde een groot bestand van de server verwijderen. Er wordt dan automatisch een kopie gemaakt om naar de prullenbak te verplaatsen. De computer liep daarop steeds vast.
 
Ja dan kan het heel handig zijn. Dus je Mac hang aan een server?, je werkt dus ook via de server? Als je gewoon de HD van de server zou mounten in je Finder en dan iets verwijderd zou hij toch geen "copy" naar je eigen prullenbak moeten maken. Als je op deze manier iets verwijderd van een HD op een andere locatie geeft hij ook de waarschuwing dat het bestand permanent word verwijderd. Misschien ook een manier om te hanteren.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan