Documenten worden opgeslagen onder 2 gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

knabbel123

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Berichten
138
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn laptop. De documenten van 1 gebruiker worden zoals het hoort opgeslagen onder mijn documenten. Maar dezelfde documenten worden bij de andere gebruiker opgeslagen. De documenten staan er dus allemaal dubbel op. Ik zal even precies aangeven wat ik bedoel

3 gebruikers:
- gebruiker 1
- gebruiker 2
- gebruiker 3

de documenten van gebruiker 1 blijven alleen op zijn eigen account staan, dit is dus goed
de documenten van gebruiker 2 staan zowel op de account van gebruiker 2 als van gebruiker 3
de documenten van gebruiker 3 staan alleen op zijn eigen account, maar krijgt dus wel de documenten van gebruiker 2. Maar als gebruiker 3 de documenten opslaat dan komen ze niet bij jantje.

Het probleem is dus dat Jantje de documenten zowel bij zichzelf als bij klaas op slaat.
wat is hiervan de oorzaak? en hoe kan ik het veranderen? ik heb windows 7 en MS office 2007

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Het lijkt er dus op, dat zowel gebruiker 2 als 3 dezelfde map 'Documenten' gebruiken.
Tenzij dit alleen maar gebeurt met documenten die in een bepaald programma worden aangemaakt.
 
ja precies. Ik heb het alleen getest met documenten van word en excel enz.
maar het zou zonde zijn als je hierdoor ruimte verliest.
Kan ik dit veranderen
 
Hoi,

Eerst zeker weten of het niet alleen om Word en Excel gaat.
Maak - bijvoorbeeld in kladblok, paint of wordpad - een bestandje aan en sla het op. Kijk of het nu ook onder de andere gebruiker wordt opgeslagen.
Als je zéker weet dat het alleen Word en Excel betreft, gaan we dáár verder .....
 
Laatst bewerkt:
Maar - bijvoorbeeld in kladblok, paint of wordpad - een bestandje aan en sla het op. Kijk of het nu ook onder de andere gebruiker wordt opgeslagen.

zal ik zo doen, zit momenteel op de computer. Ik zal een reactie sturen als ik meer informatie heb.
 
nou ik heb dus een bestandje vanuit kladblok opgeslagen. En dit komt ook bij gebruiker 3.
maar als ik onder de documenten van gebruiker 2 kijk, dan staat er het volgende:
C:\gebruikers\gebruiker 3

Hier hoort dus eigenlijk gebruiker 2 te staan, lijkt mij.
 
nou ik heb dus een bestandje vanuit kladblok opgeslagen. En dit komt ook bij gebruiker 3.
maar als ik onder de documenten van gebruiker 2 kijk, dan staat er het volgende:
C:\gebruikers\gebruiker 3

Hier hoort dus eigenlijk gebruiker 2 te staan, lijkt mij.

Wanneer je bij de eigenschappen van "Mijn Documenten" kijkt dan kan je ook de doelmap zien.

wanneer dit C:\gebruikers\gebruiker 3 staat moet je die veranderen in gebruiker 2.
let wel dat alle bestanden die inmiddels opgeslagen zijn handmatig dienen overgezet te worden.

Vraag appart: werk je met XP, Vista of 7?
vista en 7 hebben een soortgelijke handeling XP gaat net iets anders namelijk.

Sorry laatste vraag overbodig... zie nu dat je windows 7 hebt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Duidelijk dus, dat het probleem niet in MsOffice, danwel Word zit en dat wilde ik eerst even weten.
De doelmap voor de betreffende gebruikers is op de één of andere manier identiek.
Gebruiker 2 heeft dezelfde doelmap als gebruiker 3.

Om dat te wijzigen, meld je je aan als 'Gebruiker 2'

Nu:
Start > rechtsklikken op 'Documenten'
Eigenschappen
Tabblad 'Lokatie'
Knop 'Verplaatsen'
Maak evt een nieuwe map aan.
Maar bij de vraag of je alle bestanden wilt verplaatsen kies je uiteraard 'Nee'.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Meld je aan als 'Gebruiker 2'

Nu:
Start > rechtsklikken op 'Documenten'
Eigenschappen
Tabblad 'Lokatie'
Knop 'Verplaatsen'
Maak evt een nieuwe map aan.
Maar bij de vraag of je alle bestanden wilt verplaatsen kies je uiteraard 'Nee'.

inderdaad.
kon nu niet zo 1.2.3 bij Windows 7 hoe het ging.
maar dat zijn de stappen die ik bedoel.

Laat ons weten of dat het is.

Groetjes
 
inderdaad.
kon nu niet zo 1.2.3 bij Windows 7 hoe het ging.
maar dat zijn de stappen die ik bedoel.

Laat ons weten of dat het is.

Groetjes

Jij kon helemaal niet weten of het daaraan lag. Het is namelijk ook mogelijk om in aparte programma's aan te geven wat de standaardmap is voor bestanden.
Vandaar eerst mijn vraag daarover, alvorens een juist antwoord te kunnen geven ....
Mijn vraag hierover was ook juist ingeschat, want ts heeft het probleem aanvankelijk alleen geconstateerd in Word en Excel.
 
Laatst bewerkt:
Jij kon helemaal niet weten of het daaraan lag. Het is namelijk ook mogelijk om in aparte programma's aan te geven wat de standaardmap is voor bestanden.
Vandaar eerst mijn vraag daarover, alvorens een juist antwoord te kunnen geven ....
Mijn vraag hierover was ook juist ingeschat, want ts heeft het probleem aanvankelijk alleen geconstateerd in Word en Excel.

Weer het feit van goed lezen vanveelen,

"Laat ons weten of dat het is."

dat de opsomming van jou:

"Meld je aan als 'Gebruiker 2'

Nu:
Start > rechtsklikken op 'Documenten'
Eigenschappen
Tabblad 'Lokatie'
Knop 'Verplaatsen'
Maak evt een nieuwe map aan.
Maar bij de vraag of je alle bestanden wilt verplaatsen kies je uiteraard 'Nee'."

dezelfde was als dat van mij, wat ik eerder aangaf.
je bevestigde mijn eventuele oplossing.

Knabbel 123 succes hoop dat het heeft geholpen.
 
Weer het feit van goed lezen vanveelen,

Pff .... de zoveelste die hier als een 'letterknecht' een soort ego-strijdje aan wil gaan .....
Zal jou reacties in de gaten houden en me 'prompt' afmelden als dit het geval is .. !
 
Nou niet gaan muggeziften over dit, maar de tip bleek te werken.
Hartstikke bedankt, het is gelukt! De documenten worden nu niet meer op gebruiker 3 opgeslagen maar alleen op 2.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan