Als je probleem niet verholpen blijkt:
Als het herstarten van de Printer Spooler service (ook) bij jou werkt (zie de vorige posting, van jeanmi), dan lijkt het me aannemelijk dat er momenteel een printmonitor is geïnstalleerd die (zo nu en dan) het printproces onderbreekt/verstoort.
[Je begrijpt dat ik ook bij jeanmi met haar P1006 printerprobleem zoiets vermoed, alhoewel die tevreden is met de workaround van het herstarten van de Printer Spooler service als printopdrachten blijven 'hangen'.]
Wat je eens zou kunnen doen is het posten van een schermafdruk van regedit.exe met de volgende register-sleutel opengeklapt, zodat de subsleutels er onder goed zichtbaar zijn (in het linker deelvenster):
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Monitors
Maak ook alvast een export van die sleutel (+ alles wat er onder staat) door te rechtsklikken op die sleutel en te kiezen voor Exporteren. Geef het .reg bestand dat je opslaat een duidelijke naam, bijv. "Print monitors"
Als ik in de schermafdruk printmonitors zie die ik 'verdenk', dan kunnen die (met de Printer Spooler service tijdelijk gestopt) worden verwijderd uit de registry en dan getest of alle printers het nog goed doen en of het probleem dan wegblijft. De export die ik in de paragraaf hier boven heb laten maken geldt dan als backup / roll-back voor als het probleem niet verholpen is en/of bepaalde printers niet meer werken.
Overigens is het verwijderen/uitschakelen van print monitors die niet door Windows meegeleverd worden doorgaans "pijnloos"; het enige wat je ermee verliest is (bijv.) meldingen dat de printopdracht klaar is, wat de inkt-niveaus zijn, dat een bepaalde kleur inkt bijna 'op' is etc., dus systeemtechnisch verlies je (doorgaans) niets als je ze uitschakelt.
Tijs.