Documentenmap verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Ik heb een nieuwe laptop met daarop Windows 7.
Ik wilde mijn documenten, die staat nu op de C schijf, verplaatsen naar D.
Ik zie daar echter geen mogelijkheid toe. Kan dit niet zoals in XP?
Ik kijk bij eigenschappen en dan staat er niet "locatie" dus naar D gaat niet.

Ik vind het ook raar dat ik alle mappen van mijn externe harde schijf waar alles van mijn oude laptop op stond naar D hebt gekopieerd en dan waren alle mappen weg alleen de bestanden en documenten stonden op D. Dus alles uit mappen, submappen en daar weer submappen van stond allemaal los op D. Kun je niet gewoon mappen kopiëren naar D in Windows 7? Nu was het een grote bende van duizenden losse bestanden.

:d Dat zou niet zijn voor windows 7 ,ik heb ze ook. :thumb:
Maar oké ik moet daarbij natuurlijk wel eerlijk gaan toe geven dat ik standaard gebruiker ben en dat is mijn eigen schuld.
7.gif

Op de regel waar je mijn documenten van C:\ naar D:\ wilt verplaatsen loop ik beetje op vast.
Je bedoeld nou daarmee de map documenten uit het gebruikers profiel ,want dat zou ik toch niet gaan doen.
Want is een standaard map die windows 7 daar heeft neer gezet en bij je profiel hoord.
Dat leverd je meteen al een verhoging van de security risico op en je jezelf beter gaan aan leren dat die mappen daar zijn zodat als er iets met die mappen gebeurd je meteen al door heb dat er dan iets wat niet lekker is niet goed zit.
En die map word door allerlij verschillende andere programma's gebruikt omdat de programeurs van die programma's er van uit gaan dat die mappen gewoon daar staan en kunnen dus persoonlijke gegevens van je hebben die je natuurlijk niet overal op je pc moet gaan laten rond slingeren want valt moeilijk te beveiligen.

En komen we bij de verschillen die er zijn tussen de bestuurings systemen als XP en Windows 7.
Ze hebben bijvoorbeeld naar wat bij de UNIX gebruikers van het begin af aan bekent was gekeken zoals dat je nooit als root nooit je mail moet lezen en op web gaan surfen.
En met dat soort dingen in hun hoofd hebben in Windows 7 security platformen aan gebracht.
Wat in XP gewoon als admin zomaar kon doen kun je in Windows 7 als admin niet meer of alleen met toestemming daar voor te geven.
Waar bij je nou natuurlijk ook nog eens een grotere stap maakt dan als je van Vista naar Windows 7 zou zijn gegaan.
Dus daarom zal bepaalde dingen raar gaan vinden omdat je ze nog niet gewend bent.

Maar op allles is antwoord vinden en kan je ook wel het algemene standaard 2 zinnen adwoordje gaan geven maar zal daar je niet echt wijzer van worden maar als een keer daar door de andere problemen naar voren gaan komen wel ongelukkiger.
Daarom geef ik je zoveel mogelijk informatie want er zit iets achter wat je niet ziet.
En dat zit in dingen zoals verborgen bestanden die in de mappen van je gebruikers profiel aan wezig zijn en ook door allerlij programma's die gaat installeren daar ook nog eens weer neer worden gezet.
En ik neem als eerste ook aan dat het een rede kan zijn waarom Windows 7 zo op het door jou gekopieërde mappen van oude laptop reageerd en de bestanden en mappen die onder liggend zijn als een vorm van zijn beveiligings normen meschien niet eens accepteerd of ze meteen gaat verberen en ze ook wel naar een dieper nivo kan gaan verbergen dan dat ze in XP zijn verboren.

Windows 7 werkt op de beste voor je als er niks aan veranderd en is standaard al zo ingesteld dat hij meeste zal doen voor een standaard gebruiker.
Als een voorbeeld en een tip is het user acount control (UAC) als die gewoon aan laat staan dan zal je heel stuk minder last van wat op dit forum wel eens ziet dat ze iedere keer een bericht te zien krijgen dat ze de pc moeten scannen en een bepaalde nep anti-virus moet gaan aanschaffen ,want die gevallen kunnen geen bestanden op plekken neer gaan zetten zonder daar eerst aan jou toestemming te moeten gaan vragen ,je zal het daardoor dus altijd weten als ze zoiets op je pc willen gaan zetten.

En zo wel heel veel van die dingen waardoor Windows 7 anders is dan XP.
Als je dat door heb en als je basis gaat aan nemen van waar uit je Windows 7 gaat gebruiken.
Dan kunnen we eens gaan kijken hoe we op een voor jou veilige manier toch dat kunt wat je nou eigenlijk wilt met die map documenten uit je profiel.

Maar scan als eerste je D: partitie op fouten met je harde schijf om niet het andere buiten te sluiten.
En verwijder alles wat je naar die D: schijf heb gekopieerd om zo weer met een schone lijst te kunnen beginnen.

Ik neem maar aan dat gaat om bepaalde mappen als My ISO Files of zo want ik heb natuur weer software als jou op mijn pc ,maar dat maakt helemaal niet uit.
Je Windows 7 staat zo als hij in begin is al als acceptabel veilig ingesteld en je zal daardoor niet al te grote fouten kunnen maken.
En maak je D: schijf een map aan die je een naam geeft die anders is dan de map documenten uit je gebruikes profiel maar die voor jou natuurlijk wel duidelijk is.
Dan kopieéer je alleen de mappen die je wilt hebben uit de map documenten uit je gebruikers profiel en daarvan alleen met bestanden waarom jou gaat.
Dat is om zo voorkomen dat je zo niet per ongeluk verboren bestanden en mappen onopgemerkt mee gaan naar de map op D:.
Die map op D: waar ze in gaan komen heeft een iets andere naam dan op C: zodat de structuur van die map zijn onderliggende sub mappen geen gelijke kopie is van die op C: en dus ook niet als zo herkend kan worden.
Nou volgens mij moet zo kunnen werken en als iets anders je bedoeling is of iets hiermee niet goed gaat gewoon even zeggen dan kunnen we eens kijken of er een andere weg die genomen kan worden zonder daarbij van veilige pad af te wijken.

Ik hoor het wel.
Groetjes :thumb:

Alles is opgelost mede door hulp van anderen.
Bedankt iedereen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan