Documents and settings in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik wil bijv. de gegevens van Outlook en Outlookexpress saven. In Winxp moest/kon je dan naar documents and settings <<naam gebruiker<< local settings>> aplicaties etc naar het doel toe. In Vista kom ik helemaal nergens in. Waarom is dat geblokkeerd en hoe kom ik er wel in??? Hoe kan ik de gegegevens wel saven op eenvoudige manier>ik bedoel waar kan ik ze wel vinden??

Bijlagen

• DOCUMENTS AND SETTINGS.jpg
    DOCUMENTS AND SETTINGS.jpg
    24,8 KB · Weergaven: 133
Heb je administrator rechten? Dat is een reden waarom het geblokkeerd wordt.

Bijlagen

• administrator.jpg
    administrator.jpg
    5,8 KB · Weergaven: 99
Hoi !

Ja, hoor !

Gebruikers naam + ww. opgeven voor je account, en je de map(pen) toeeigenen.

Als je hebt gekozen voor geen ww. ben ik bang dat het niet gaat lukken.

Maar ik zoek nog een mogelijkheid om dit te omzeilen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Ja, hoor !

Gebruikers naam + ww. opgeven voor je account, en je de map(pen) toeeigenen.

Als je hebt gekozen voor geen ww. ben ik bang dat het niet gaat lukken.

Maar ik zoek nog een mogelijkheid om dit te omzeilen.

Greetz,

Harry.

Ik heb geen wachtwoord, maar dat mag toch niet inhouden dat je niet bij je info kan komen?? Een wachtwoord dient ter beschermning dat anderen er niet bij kunnen. Zonder wachtwoord kan iedereen er dus bij en ik al zeker, alleen in mijn geval niet,!?

Hoi,

Zelfde probleem is hier bij mij ook het geval, wat TS aangeeft.

Ik heb echter wel een WW, en ben ook Admin. Toch is het onmogelijk om in deze map te komen. Ook op internet kan ik geen antwoord vinden.

Het is een zeer irritant probleem.:evil:

Hoi,

Zelfde probleem is hier bij mij ook het geval, wat TS aangeeft.

Ik heb echter wel een WW, en ben ook Admin. Toch is het onmogelijk om in deze map te komen. Ook op internet kan ik geen antwoord vinden.

Het is een zeer irritant probleem.:evil:

Ik ben er wel achter. Je hoeft er helemaal niet in te komen. Alles wat je nodig hebt staat gewoon in de Vista Files en dirs. Het heeft te maken met de overgang van XP naar Vista en is niet van belang voor de Vista gebruiker. Gewoon verbergen zoals het ook standaard gebeurt dan heb je nergens last meer van. Alles wat in XP in deze mappen stond daar heeft Vista nu haar eigen mappen voor.

AHA,

Ik kom van 2000. Dat pijltje voor die map zal dus wel betekenen dat het van de vorige versie is.

Wel verwarrend eigenlijk, maar hoef nu niet meer het hele net af te struinen om een oplossing te vinden.

Bedankt.:thumb:

Dat pijltje is gewoon een snelkoppeling naar de mappen in ProgramData en Users, en als je overal de rechten van overneemt, kom je overal in.

Hoi !

Tja, hoe vaak hebben we dat nu uitgelegd ?

Rechtsklikken op de map - eigenschappen - tabblad beveiliging - bewerken - toevoegen.

Voeg de naam waaronder je ingelogd bent toe, zet onderaan vinkjes bij wat je precies wilt (alleen lezen - bewerken -etc.) toepassen.

Maar niet op een snelkoppeling, want dat werkt niet !

Succes,

Harry.

Gewoon de hele map met onderliggende mappen confisceren, doen die snelkoppelingen het ook.

Jammer dat het niet warm is en het zonnetje niet schijnt @Harrie, kon je lekker een pintje vatten, maar dat mag nu niet.:p

Hoi !

Off Topic: @L.P. : tja, da's zeker jammer !

Maar die PC-boer waar ik voor werk heeft net weer 4 kasten gebracht: 2 x Vista installeren, 1 nieuwe graka + Vista, 1 doet helemaal niks, dus ik ben weer even van de straat.

Maar het is 4 uur geweest, dus ga ik een gele gluiperd nemen, terwijl de eerste 2 installatie's lopen...

Greetz,

Harry.

Off Topic @ Harrie, ik heb er ook een speciale tijd voor, grappig :) 17.00 UUR, eentje voor het eten, en eentje bij het eten.

Hoi !

Tja, hoe vaak hebben we dat nu uitgelegd ?

Rechtsklikken op de map - eigenschappen - tabblad beveiliging - bewerken - toevoegen.

Voeg de naam waaronder je ingelogd bent toe, zet onderaan vinkjes bij wat je precies wilt (alleen lezen - bewerken -etc.) toepassen.

Maar niet op een snelkoppeling, want dat werkt niet !

Succes,

Harry.

Met alle respect voor jullie inzet, maar hoe vaak het mogelijk ook uitgelegd moge zijn, het werkt dus echt niet, even afgezien van het gebruikte jargon daar dat voor vrijwel geen enkele nederlander hoog opgeleid of niet, begrijpbaar is. Ik snap niets van wat er in de windows staat. Kijk als je er dagelijks mee te maken hebt dan doe je zonder te lezen alles blindelings, maar voor gewone computergebruikers worden alleen maar geconfronteerd met zo'n snelkoppeling, klikken erop en hij doet het niet. Vervolgens volledig het bos in want je kunt eigenlijk nauwlijks in begrijpelijke taal vinden wat te doen. Maar nou doe ik precies wat jij zegt Harry en het werkt dus in het geheel niet dus ik doe ondanks je goeie uitleg toch alles fout dat mag toch niet mogen zouk zo zeggen. Heb je zelf geprobeerd om in zo'n snel koppeling te komen????

Dat pijltje is gewoon een snelkoppeling naar de mappen in ProgramData en Users, en als je overal de rechten van overneemt, kom je overal in.

Ik ben het helemaal niet met je eens dat je dat maar gewoon moet vinden, ik denk zelfs dat het voor 99,9% van de computer gebruikers een volledig struikelblok vormt. Op het path van Harry kom je aan het eind ook in de vernieling omdat het dan volledig (weer voor 99,9%) onduidelijk wordt wat je moet doen als je nog weet überhaupt wat je aan het doen bent. Het moet toch mogelijk zijn om begrijpelijk of niet in een path exact aan te geven wat je moet aanklikken, desnoods met plaatjes erbij. Daar zullen heel veel Vista gebruikers jullie zeer dankbaar voor zijn en ik heeel zeker.

Voeg de naam waaronder je ingelogd bent toe, zet onderaan vinkjes bij wat je precies wilt (alleen lezen - bewerken -etc.) toepassen. Dat doe ik met zoeken zodat je uit een rijtje de goeie naam aan kunt klikken en dan vervolgens kun je aanklikken waarvoor maar daarna krijg je dus allerlei foutmeldingwindows en uiteindelijk is er dus niet gebeurt.

Maar niet op een snelkoppeling, want dat werkt niet ! zijn die icoontjes met pijltje sowieso niet allemaal snelkoppelingen?? En werkt het daarom bij mij niet?? Het zijn er nogal niet wat, ben toch benieuwd wat je ermee kunt als je erin kunt komen.

nog even een bijlage met aldie belangrijk lijkende dirs met pijltjes waar ik vooralsnog niet inkom.

Bijlagen

• SNEL.jpg
    SNEL.jpg
    27 KB · Weergaven: 83
Hallo !

Oke, voor u allen:

Rechtsklikken op de betreffende map - tabblad beveiliging - bewerken.

Typ je naam waaronder je bent aangemeld - controleren - toepassen.

Geavanceerd - tabblad eigenaar. bewerken - kijk wie er als eigenaar staat, waarschijnlijk administrators o.i.d.

Klik op bewerken, selecteer je eigen naam, klik op toepassen !

That's all.

Tussen haakjes, aandachtige lezertjes, in XP ging het bijna net zo, hoor !

Pak de complete map incl. onderliggende, (vinkje zetten), ben je vlugger klaar !

Succes,

Harry.

Laatst bewerkt:
Harry

Hallo !

Oke, voor u allen:

Rechtsklikken op de betreffende map - tabblad beveiliging - bewerken.

Typ je naam waaronder je bent aangemeld - controleren - toepassen.

Geavanceerd - tabblad eigenaar. bewerken - kijk wie er als eigenaar staat, waarschijnlijk administrators o.i.d.

Klik op bewerken, selecteer je eigen naam, klik op toepassen !

That's all.

Tussen haakjes, aandachtige lezertjes, in XP ging het bijna net zo, hoor !

Pak de complete map incl. onderliggende, (vinkje zetten), ben je vlugger klaar !

Succes,

Harry.

Maar het lukt echt niet hoor. Ik weet niet wie allemaal meekijken ben benieuwd naar de andere ervaringen. Trouwens wel heel vreemd allemaal want het zijn nogal niet wat dirs zo te zien waar je niet in kan komen. Zou je die allemaal nota bene als administrator moet omkatten?? Mijn gezonde verstand zegt van niet. Als je trek hebt Harry kruip ff in mijn computer en doe dan wat ik kennelijk niet kan. Ik wacht af. Het zijn allemaal oude XP ( in XP trouwens nog nooit een dergelijke situatie meegemaakt) dirs, staan die er niet alleen om de overgang van XP naar Vista goed te laten verlopen?? Dus mijn documenten staan in de niet te openen documenten (oude XP) maar tevens in wel te openen documenten (nieuwe Vista) maar dan op Vista basis??

Hallo,

Ik ben het dus compleet met TS eens.

De uitleg die hier (op redelijk denigrerend niveau ondertussen (jammer)) wordt gegeven klopt gewoon niet.

Het is ONMOGELIJK om in de map documents & settings te komen.

Ik ben een redelijk ervaren gebruiker van diverse besturingssystemen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Het is een beetje een chaos geworden in Vista, maar dat zal ongetwijfeld ok aan de nieuwigheid liggen.

Het hele principe van rechten, en rechten overdragen ken ik wel, maar dat werkt dus NIET.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan