Documents and settings in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
documents and settings

Ik zie inderdaad geen "documents and settings" in de verkenner staan.
Ik heb 2 accounts. Een administrator-account (staat aan) en een gast-
account (uitgeschakeld). Is er behalve met de verkenner nog een andere
manier om in de structuur van het systeem te kijken?

Hoi !

't Is een beetje moeilijk te zien, maar het lijkt er toch echt op dat systeembestanden niet worden weergegeven, en verborgen mappen ook niet.......

Greetz,

Harry.

documents and settings

Aan de andere kant. Als ik kies voor systeembestanden niet verbergen en verborgen bestanden weergeven dan zie ik wel de map "system volume information". Als vorengenoemde bestanden verborgen zouden zijn dan zou ik volgens mij ook die map niet zien. In feite gaat het erom dat ik bij "kopieren naar " een verwijzing heb naar een item dat niet meer bestaat. Misschien is het wellicht het beste om daar dan maar in te berusten.

Hoi !

Ja, "System Volume Information" is een verborgen systeemmap, dus als je die ziet moet je "Documents & Settings" zeker zien ! (bevat systeemherstel).

Volgens mij kan je die map niet eens verwijderen, dus.....

Laatste poging: heb je UAC wel uitgeschakeld ?

Greetz,

Harry.

documents and settings

Heb ik niet uitgeschakeld. Wist ook niet dat dat de oorzaak zou kunnen zijn.
Goed dat je het zegt. Ga het direct proberen.

documents and settings

Ook dat bracht geen soelaas. In ider geval hartelijk bedankt voor het meedenken en
geven van aanwijzingen. Ik ben bang dat mijn systeem het een beetje laat afweten.
Als het helemaal uit de hand loopt dan kan ik hem altijd wel weer terug zetten op de fabrieksinstellingen. Maar voorlopig doet hij het verder wel goed.

documents and settings

Tenslotte.
Het rijtje achter "kopieren naar" zit kennelijk bij de map 'SendTo', op de volgende lokatie:
C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Roaming\Microsof t\Windows\SendTo

Hoi !

Ja, dat weet ik ook wel !

Maar het probleem was toch dat je die map(pen) niet kon zien ?

Greetz,

Harry.

documents and settings

Ik twijfel niet aan je kennis over vista hoor. Het ligt ongetwijfeld aan mij omdat ik in feite halverwege jullie discussie met mijn item kwam (waarvan ik dacht dat ik - letterlijk- documents and settings nodig had). Hoewel ik nu de oplossing heb kom ik er wel achter waardoor ik - door mezelf en mijn onkunde - op het verkeerde been werd gezet.
Het probleem was (en is) dat ik kennelijk dacht dat ik de besturingssysteembestanden niet zag. Wat is het geval. Of ik nu "besturingssysteembestanden verbergen" uitvinkt of niet, ze zijn altijd zichtbaar (ik ging van het tegenover gestelde uit). Als ik het aanvink (kies voor standaardinstellingen) dan zijn ze weer uitgevinkt nadat de computer weer opnieuw wordt opgestart. Ik krijg ze dus niet meer verborgen. Als ik in de veilige modus
opstart dan werkt het wel (bij de 2x keer veilige modus is "besturingssysteembestanden
verbergen" nog steeds aangevinkt. Het uitvinken gebeurt dus kennelijk door een prog dat niet in de veilige modus wordt opgestart maar wel bij het normale opstarten. Waarschijnlijk heeft niemand dat maar ik denk "moet mij weer gebeuren".
(ik heb al zoveel mogelijk progs uitgezet die mee opstarten maar daar zat hij tot op heden niet tusssen). Vreemd he.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan