Documents and Settings overbodige map?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.662
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Documents and Settings met inhoud 3 GB staat bij mij op een dataschijf (geen Windows besturingssysteem schijf). Komt waarschijnlijk van WXP of W7. W10 gebruikt toch geen map Documents and Settings?

Vraag is, kan ik die dan verwijderen?
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is het alleen vanwege het belang van compatibiliteit met een ouder programma, dat Documents and settings nog altijd verborgen, in C:\ staat. Daar is het dan een systeemmap en alles wat er in geplaatst wordt verschijnt in de map C:\Gebruikers. Op andere plaatsen kan je er bijvoorbeeld een map in aanmaken en dus is het niet voor het systeem en voor de goede werking van bepaalde programma's noodzakelijk want Windows ziet het daar dus niet als een systeemmap.
 
Ik zou eerst maar eens kijken wat er in staat voordat u deze map verwijderd.
Overigens is het wel zo verstandig om alle mappen die onder de gebruiker vallen (Documenten, Video's, Muziek, e.d.) op een andere partitie te zetten dan de systeempartitie.
Als er dan eens een onoplosbare fout of malwarebesmetting in de systeempartitie zit is het een kwestie van terugzetten van de meest recente systeemkopie en alles is weer ok, zonder dat uw gegevens ook teruggezet zijn (omdat die dan op die andere partitie staan).
 
Helaas een misverstand. Deze map staat niet op de C: /besturingssysteemschijf, geen multi-booting, maar op een dataschijf E:. Stond wel in post 1. Maar goed. Ik heb deze verplaatst naar een andere schijf dat scheelt mij 3 GB bij het maken van back-ups van de E:
Bedankt voor de hulp.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan