'Documents and settings veranderen'

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhaba

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Berichten
79
Hallo

Ik heb juist mijn pc geformateerd. Proficiat hoor ik jullie allemaal denken :D. Idd, niets speciaals aan, voor Sicromofts gebruikers een veel voorkomende bezigheid zelfs, nu maar om me veel werk te besparen in de toekomst heb ik een aantal partities gemaakt. één voor systeembestanden, één voor databestanden en nog een andere voor rommel of zoiets.
Graag had ik mijn bestanden, per default, op een andere partitie geplaatst als de partitie waar alles syteembestanden op staan. Per default wil ik zeggen dat hij het systeem automatisch mijn bestanden gaat opslaan in D:\Documents and Settings\[user] ipv C:\Documents and Settings\[user].
Ik vermoed dat ik dit in de registry kan doen, maar waar juist? En ik wil ook niet onmiddellijk mijn systeem gaan verneuken...
Thx voor jullie antwoord.
 
Ik weet niet of je dit precies bedoeld, maar als je rechtermuisknop op Mijn Documenten klikt en dan het tabblad 'Doel' pakt. Daar kan je de locatie voor de map opgeven...

Is dat een oplossing?
 
Idd, dat is ook een mogelijkheid. Maar dat is eigenlijk een omweg. Als je een bestand opslaat kiest hij normaliter de C:\Documents and Settings\etc...
Ik stel gewoon de vraag uit gemakzucht en uit gemak voor de medegebruikers van deze pc, vandaar...
En misschien uit nieuwsgierigheid ook een beetje. ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan