documents en settings opschonen, itunes naar laptop verplaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wieber

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2007
Ik wil windows7 installeren en zoek nog 7GB plaats op de C-partitie (daar staat windowsXP).
Ruimtevreters zijn in Documents en settings meerdere mappen.

Ik heb: admin 4.6GB (lijkt me nodig), all users 700kb(niet te moeite), all windows.0 met 3.2MB (nodig?), Default 1.04GB, default windows.0 1.04GB en gebruiker 27.7GB (dat is mijn naam). Ik heb maar een gebruiker op de PC.
Kan ik wat van deze mappen verwijderen?

Kan ik bijv. de itunes ergens anders neerzetten? Bijv. op mijn laptop? In de map "mijn muziek" zitten 17,6 GB.

Heb je op je C partitie toevallig ook een Windows en een Windows.0 ?
Als dat zo is moet je kijken welke van de 2 mappen de nieuwste is, dat is dan je huidige Windows map.
Waarschijnlijk heb je Windows ooit 2 keer geinstalleerd.

Kijk voor de zekerheid in je C:\boot.ini file (is een verborgen bestand) wat het default te starten besturingssysteem is, zoek naar de regel default=
Als hier iets staat van \Windows.0 dan is dit de map die je moet behouden.
Als er iets staat in de default= regel van \Windows dan is dit de map die je moet behouden.
De andere map kun je dus verwijderen.

Dit geld ook voor de mappen in Documents and settings, wanneer je in de vorige stap de Windows.0 map hebt verwijderd kun je in de Documents and Settings map ook de .0 mappen verwijderen

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Kijk bij alle gebruikers de temp map na en maak die helemaal leeg.
De map is: C:\Users\(User-Name)\AppData\Local\Temp
of bij NL Users is dan Gebruikers.
Je moet wel verborgen mappen zichtbaar maken in de verkenner anders zie je die map niet.

En verwijder de internet geschiedenis (via Internet Explorer menu).

Met de rest vd mappen zo maar leeg maken of weggooien zelfs zou ik heel voorzichtig zijn....
Je kunt ook nog de download mappen van alle gebruikers lee
eg maken.... als ze dat goed vinden... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan