docx bestanden worden in Word2007 geopend iplv Word2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

moniek108

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Berichten
70
Op mijn pc staan de versies Office 2007 (12) én Office 2010 (14) geïnstalleerd.
Als ik dubbelklik op een docx-bestand wordt het automatisch geopend in Word2007.
Ik wil echter dat het geopend wordt in Word2010.
Via Configuratiescherm --> Programma's --> Een bestandstype altijd met een specifiek programma openen lukt het niet.
Enkel de versie 2007 wordt getoond.

Zelfde probleem met xlsx en pptx bestanden.

Iemand een bruikbare suggestie?
 
Office 2007 heeft geen compatibiliteits pakket nodig. Deze kan gewoon XLSX en DOCX openen.

Klik eens met rechts op een XLSX bestand, dan "Openen met..." > bladeren > Office 14 folder opzoeken en daar Excel kiezen en zorgen dat het vinkje aanstaat altijd open met dit programma. Hetzelfde voor DOCX bestanden.
 
[...] Hetzelfde voor DOCX bestanden.

Natuurlijk voor DOCX bestanden bladeren naar WINWORD.EXE in die Office 14 map (niet naar excel.exe).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Had ik ook al geprobeerd. Het lukt niet.
In de laatste fase klik ik op Openen, maar enkel de 2007 versie blijft staan. De 2010 versie wordt niet toegevoegd.
Nochtans heb ik het exe-bestand in Office14 aangeklikt.

Ik begrijp er niets van.
Bij de installatie van de programma's heb ik eerst Office 2007 uitgevoerd (in de map Microsoft Office) en pas daarna 2010 (in de map Microsoft Office2010).
Kan daar een probleem ontstaan?
Ik heb geprobeerd de namen van de mappen te wijzigen, maar krijg telkens de foutmelding "U moet administrator rechten hebben". Mijn gebruikersprofiel staat nochtans ingesteld als "Administrator".

Zou dit helpen: beide versie verwijderen en opnieuw installeren - Office14 in de map Microsoft Office en Office12 in de map Microsoft Office 2007?
 
Ik zou het zo doen: Doe een Custom ("Aangepaste") installatie van beide Office versies. Installeer Word, Excel en Powerpoint niet in Office2007 maar wel in Office2010.

Tijs.
 
Probleem is opgelost!
Ik heb de twee versies opnieuw geïnstalleerd, beide in de map Microsoft Office.
Er wordt automatisch een aparte submap aangemaakt Office12 en Office14.
Nu kan ik de juiste versie aan de bestandsextensies .docx .xlsx .pptx koppelen.
Dank aan iedereen voor het mee denken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan