DOCx naar RTF te groot bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

serpent xx

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Een softwarepakket maakt gebruik van RTF-bestanden. Ik heb een template in Word gemaakt voor briefpapier; het logo is als afbeelding in de koptekst ingevoegd. Als ik dit Docx bestand van 128 kB omzet naar RTF wordt dit 16.411 kB. Hoe kan ik dit verkleinen? Of is hier een andere oplossing voor? Het is uiteindelijk de bedoeling dat het bestand als PDF wordt gemailed en bewaard (zo klein mogelijk met een goede kwaliteit).
De 2e vraag is of het met een INI-bestand mogelijk is om dit te regelen en bv het bestand als een Docx bestand op te slaan zonder logo en tegelijkertijd als PDF te mailen met logo.

Hoop dat iemand mij kan helpen!

RTF (Rich Text Format) is een formaat, verzonnen door MicroSoft, om de beroemde tekst-editor 'Tex' te ondersteunen. TeX blijft altijd een goed uitgangspunt maar heeft in feite weinig te maken met Adobe's PDF (Portable Document Format). Ik durf te gokken dat een RTF document omzetten naar een PDF, wat eenvoudig kan, zelfs online, neem bjv .. http://www.pcreview.co.uk/threads/d...000-means-when-you-get-an-error-mess.1695074/ .. als PDF meer ruimte gaat innemen, de enige weg dat het minder ruimte inneemt is er LZW compressie overheen halen, maar dan is het niet meer direct te openen, maar een archief geworden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan