• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"dode" cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeldahool

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Hoi Pippeloi! :rolleyes:

situatie: ik heb een exceldocument die bomvol staat van de celverwijzingen.
Als ik in tabblad "uitvoer" op bijvoorbeeld cel A1 ga staan, dan lees ik:
Code:
=IF(NOT(invoer!A1="");invoer!A1;"")

probleempje: Ze doen het niet meer!! aaargh!
De formule staat nog in de cel maar het lijkt alsof de cel slaapt! hij laat nl. niks zien. Het werkblad staat op automatisch berekenen dus daar ligt het probleem niet. Als ik de formule aanklik zodat het typ-cursortje (vertikaal streepje) in de formulebalk verschijnt en ik vervolgens op enter druk dan werkt de formule in die cel opeens wel weer en geeft hij wel de waarde van cel invoer!A1 weer.

Je zou zeggen: doe dit dan bij elke cel met celverwijzing, maar daarvoor zijn het er echt te veel! Wie o wie kan mij helpen:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste roeldahool ;)

Kan je hier een bestandje aan toevoegen !

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Roel,

Klik eens op F9. Doen ze het dan wel?
Zo ja, kijk eens bij Extra > Opties > Tabblad berekenen. Staat daar ook automatisch aangevinkt?

Richard

Roeldahool, gewoon ff een wilde gok... Kijk 'ns of je celopmaak toevallig op Text (tekst) staat... Als dat zo is, wordt je formule inderdaad als 'tekst' gezien en NIET als een formule die iets moet doen. Zet het format (opmaak) dan op General (algemeen).

Groet, Leo

Mocht dat niet zo zijn, doe dan eens het volgende:
Zet in een lege cel een 1
Kopieer die cel
Klik op Ctrl+G (Ga naar), Alt+S (Speciaal) en selecteer dan de optie Formules > OK.
Ga dan via Bewerken > Plakken speciaal > Waarden + Vermenigvuldigen.
Veeg de originele 1 weer uit :-)

Werken ze nu wel?

Richard

Dat werkte niet helemaal omdat de uitvoer geen getal maar een tekst betreft.

Maar na het control+G, alt+S verhaal deed hij het inderdaad wel :D
Ze kwamen allemaal weer tot leven! wat een prachtig gezicht! het blijft toch je spreadsheet he ;)

:thumb: thanks man!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan