Dode DVD rewriter

Status
Niet open voor verdere reacties.

AJd

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Berichten
247
Ik heb in een pc een NEC ND-1100A zitten. Deze wordt door windows gezien en werkt volgens apparaatbeheer correct.
Echter als ik een schijf erin stop gaat het laatje dicht, krijg ik even een zandlopertje en dan niks meer.De schijf begint niet te draaien en hij staat ook niet in de verkenner. Daar blijft gewoon het station als NEC ND-1100A staan. De schijf wordt dus gewoon niet gelezen.
Om te kijken of de speler kapot was heb ik een andere CD rom erin gezet. Die deed precies hetzelfde.
De speler zat eerst als master op IDE 2, daarna heb ik hem als slave op IDE1 gezet om te kijken of IDE 2 kapot was. Dit zonder resultaat.
Ik heb de speler softwarematig verwijderd, de laatste firmware gedownload en opnieuw geinstalleerd, niks.

Windows ziet dus geen probleem maar hij werktook niet.
Wat nu???
 
Ik wil je niet ontmoedigen,maar naar mijn mening is die Stuk.

Probeer onderstaande ,lukt dat niet dan is bovenstaande van toepassing



Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.
 
@Bandit,

Een andere speler werkt ook niet zegt TS.
Een soortgelijk probleem had ProfPC,daar deed de DVD writer het maar half en ook een ander erin was geen oplossing. Wij kwamen dus uit op een software fout en hebben uiteindelijk geformateerd en XP er opnieuw op moeten zetten. Probleem was hiermee opgelost.
Eerst maar het lijstje van Bandit nalopen.
 
Lijstje van Bandit heeft nix opgeleverd.......
 
Dat was bij ons de oplossing!
Ik hoop bij jou ook.
Wij hebben ons rot gezocht toen en zelfs de moederbord drivers opnieuw erop gezet maar zonder resultaat. Een format was toen noodzakelijk en heeft geholpen.
Hou ons even op de hoogte of het bij jou ook werkt!
 
Ik kom er niet toe om te herinstalleren en aangezien het station bijna nooit gebruikt wordt laat ik het maar ff zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan