Dode muis?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Ey!

Situatie is als volgt:
De PS2 muis wordt "opeens" niet meer herkend.. Dit is gekomen nadat een stel digibeten de PC vanwege verbouwing verplaatst heeft. De oude muis is iemand op gaan staan (no comment) maar ook de nieuwe muis werkt niet. De PS/2 lijkt dus niet goed meer te zijn. Het systeem draaide op XP maar ook herinstallatie met Windows 2000 (wat toch moest gebeuren) bracht geen soelaas.

Echter: Bij het aansluiten van een optische muis gaat het lampje wel branden, er is dus spanning.
Nu zou je zeggen: USB.. Probleem:
Als de PC opstart met de USB muis aangesloten dan valt deze weg. Met wegvallen doel ik op een situatie dat ik *klik* hoor en het beeld eruit ziet als een verkeerd aangesloten videokaart (zwarte/witte lijnen). Ik dacht aan een interupt-probleempje maar met IRQ's en andere zaken kon ik niets vinden en FailSafe en Optimized defaults hebben geen effect.

Kan het zijn dat een storing binnen de PS2 poort ervoor zorgt dat een USB muis voor uitval zorgt?

Je moet de oude driver verwijderen en de nieuwe muis installeren.

Laatst bewerkt:
Je moet de oude driver verwijderen en de nieuwe muis installen.

Driver??
Het is een verse Windows 2000 installatie, welke oude driver? (buitendat: een standaard PS/2 muis die niet eens in apparaatbeheer staat aangegeven).

Bedankt voor de reply iig..

Laatst bewerkt:
Klinkt misschien vreemd, maar een Bios reset geprobeerd? Hebben ze zo op de muis gestaan, dat de PS/2 aansluiting een knauw heeft gehad?

Bios gereset.
Sprake van een andere muis, dus de aansluiting is geen euvel (bij de oude muis is men op de muis gaan staan... hij klikt niet meer, barst in.. kaput dus).

Ik ben voorlopig even niet ter plaatse maar als men nog suggesties heeft graag.

Dus even voor het overzicht:
= Andere muis op PS/2.
= Er is stroom (optische muis brandt).
= Bios reset / failsave default / optimze defaults toegepast.
= Verse Windows 2000 installatie
===> PS/2 werkt niet.

USB aansluiten:
Werkt wel, maar PC valt uit.

Onder welke windows versie werk je, bij xp kijk je toch naar de nieuwste driver en cangel de oude driver, succes..

zo makelijk zou het niet zo zijn.

Laatst bewerkt:
Humpe, er wordt toch duidelijk aangegeven dat er een verse Windows 2000 op geinstalleerd is.

XP_PC, je hebt neem ik aan wel service pack 4 geinstalleerd?

Is de defecte PS/2 muis aangesloten geweest op de pc (om te proberen of die het soms toch nog deed)?
Dan heb je best wel kans op enige schade aan het moederbord, immers er is een gerede kans dat er sluiting in de muis zit.
Heb je de beschikking over een 'los' USB kaartje wat je even in de pc kunt plaatsen om zo te proberen of de USB muis dan wel wil werken.

@Crash: SP IV plus bijna alle nodige updates staan erop (alleen twee van Office niet maar daar lijkt mij het probleem niet te zitten).

@Meastro: Daar ben ik bang voor.. Ik vond het al een vaag verhaal dat 'ie het "opeens" niet meer deed. Ik heb al eerder een PS/2 daardoor gefrituurd zien worden bij wijze van spreken.
Nu vind ik het persoonlijk gek dat er nog wel stroom opstaat (lampje brandt), maargoed, dat zal misschien via andere kanalen gaan?

Ik maak gebruik van de ingebouwde USB poorten (maarliefst 2 stuks, beiden hetzelfde probleem) en heb hier nog wel een USB 2.0 kaart liggen. Goede suggestie en die ga ik nog proberen als ik daar ben.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan