Dode pixels?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jericho

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2006
Ik heb vandaag een nieuw beeldscherm gekocht (een Acer widescreen). Mijn vorige was kapot gegaan door dode pixels.

Bij donkere kleuren worden het scherm boven en aan de zijnkant iets vager. Voor de zekerheid wil ik graag weten of dit hoort of dat het een mankement is.... Kan iemand mij helpen?
Bedankt!

Voor de duidelijkheid: Hier een screen van wat ik krijg als ik het 'dode pixels programma erover doe (ook te zien bij mijn standaard XP screensaver):

Edit: Op bovenstaand plaatje is het volgens mij niet heel erg te zien...

Het is handiger om er een foto van te maken, een screenshot maakt een "foto" van de afbeelding zoals hij op de computer staat. Daarbij zal zwart dus zwart blijven.

Dat hij bij een zwarte achtergrond wat oplicht aan de randen kan komen omdat daar de output van het scherm begint. Dus waar de "lichtjes" zitten.

Bij mijn Samsung Syncmaster 940BF is dit ook het geval, aan de rand is hij niet helemaal zwart wanneer ik het scherm op zwart zet.

Oke bedankt!

Dit is normaal? Het valt inderdaad alleen op bij donkere kleuren, bij de wat lichtere kleuren zie je het amper tot niet.

Kan het komen omdat boven in de lampjes zitten? Dat je die misschien ziet? en daarom het scherm bovenaan lichter word.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan