Dode pixels?

Status
Niet open voor verdere reacties.

roaldo

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2006
Hallo,

Ik heb net een nieuw tft scherm gekocht, 22 inch.
maar nu zie ik als mijn scherm zwart is allemaal kleine witte puntjes.. zijn dat dode pixels??

En kan ik mijn scherm daarom ruilen?

Roald

Hoi,

Volgens mij zijn het dode sub pixels. het legt eraan bij welke winkel je hebt gekocht bij sommige kan je binnen 8 dagen ruilen en andere houden zich aan de garantie bepalingen van het merk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Defecte_pixel hier valt iets te lezen hierover
Modag

Laatst bewerkt:
ik heb hem bij de officecentre gekocht,

maar als ik nog is kijk, vind ik het eigelijk niet zo heel erg, alleen als ik zwart als achtergrond heb, dan zie je aardig wat witte stippjes.

Maar kunnen er dit er nog meer worden?

Hoi,

Ja dat risico loop je bij elke tft dat er dode pixels kunnen komen of in jouw geval meer kunnen worden.
Maar volgens mij doet officecentre niet moeilijk met omruilen.

Modag

Het zijn er niet meer geworden, maar ik heb er nu geen last van. ik zie ze alleen als ik een zwart achtergrond heb.

En het kunnen er dus nog meer worden? ik dacht namelijk dat het er niet meer konden worden...

Witte pixels zijn geen dode of vaste pixels, maar hot pixels, alle drie de subpixels branden voortdurend. Wat je zou kunnen proberen is jscreenfix.com.
De pixels kunnen vanzelf weggaan als je mazzel hebt, maar inderdaad kunnen het er ook meer worden. Ik heb zelf 1 hot pixel en twee dode pixels op het scherm van m'n laptop, maar ik kan er helaas niets tegen doen. Het went. Dat wel.

Mja, hoe ze ook heten (dood, helder of whatever) ze zijn defect.

In sommige gevallen is het een luie pixel en kun je door het draaien van filmpjes die heel snel heel veel kleuren achter elkaar weergeven, de pixel weer levend maken. Bij mijn oude laptop was zachtjes tegen het scherm tikken de oplossing.

Als je garantie hebt zou ik teruggaan, anders als je er geen last van hebt kijken of je geld kan krijgen indien je voor garantie hebt betaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan