• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

doervoeren formules met verwijzingen naar meerdere documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

duerenvp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Hallo,

Zou iemand mij een tip kunnen geven over het volgende. voor een reünie worden heel veel inschrijfformulieren (excel) ontvangen. Deze zijn genummerd van 1 tot xxxx. Documenten worden ook opgeslagen met deze nummering.
Om deze gegevens automatisch in een verzamelbestand te krijgen zoek een manier om in het verzameldocument formules te kunnen doorvoeren met de naam van de opgeslagen documenten erin.

bijv
cel A1 heeft formule =[1.xls]vragenlijst!$C$13
cel A2 heeft formule =[2.xls]vragenlijst!$C$13

hoe kan ik deze formule zo doorvoeren dat in cel A3 de volgende formule staat?
=[3.xls]vragenlijst!$C$13

Alvast bedankt voor elke reactie

Beste Duerenvp

Probeer het eens met het volgende :
Code:
=INDIRECT("["&RIJ()&".xls]vragenlijst!$c$13")

De oplossing van Gelens is juist, maar het grote nadeel van de functie INDRECT, is dat als het bronbestand gesloten is, je de gegevens niet kunt bijwerken omdat je dan een foutmelding krijgt. Ook bij openen van het bestand zonder dat het bronbestand geopend is, levert foutmeldingen op.

Richard

Bedankt voor de reacties, kom er helaas niet verder mee. Als ik onderstaande functie gebruik, waar komt dan de verwijzing naar document 1, 2, etc invoeren?

=INDIRECT("["&RIJ()&".xls]vragenlijst!$c$13")

duerenvp

In de vraag geef je aan dat document 1 in cel A1 staat en document 2 in cel A2
Dus ik begrijp je laatste vraag niet helemaal.

Plaats de formule in die cellen en je krijgt de verwijzing naar naar 1.xls en 2.xls

De reactie van Richard heb ik nog niet getest, maar hij zal ongetwijfeld gelijk hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan