Doet de Hercules cam het nog na SP1

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hehoo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hehoo

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Heb sinds een paar maanden ook de Hercules Webcam Classic, deze beviel erg goed. Skypen hiermee ging geweldig.

Vorige week SP1 van Vista geinstalleerd en nu doet de cam het niet meer, geeft een conflict met de kleurinstellingen van Vista, waardoor Windows een foutmelding geeft en het webcamstation afsluit en in Skype gewaarschuwd wordt dat een andere aplicatie de cam gebruikt. Nieuwe drivers voor SP1 heb ik nog niet kunnen vinden. Hebben meer mensen dit probleem of hiervoor ondertussen een oplossing kunnen vinden?

Drivers

Deze had ik nog niet geprobeerd, omdat ik een webcam classic heb, heb ik niet naar een andere gekeken. Kan deze altijd eens proberen. Bedankt.

Hi,

Dit zijn de drivers voor de Classic Silver; of bedoelde je die niet?
EDIT:
Aah, er zijn meer classics.
Deze dan: http://ts.hercules.com/nl/index.php?pg=view_files&gid=6&fid=37&pid=183&cid=1

Ik weet dat ze van 2007-02-08 zijn maar misschien toch nieuwer dan de gene die je nu hebt?
Al contact opgenomen met Hercules?

De drivers voor de classic heb ik al geprobeerd, werkt niet, ook niet na de patch die ze voorstellen als reparatie voor installatieproblemen. De classic silver drivers werken ook niet. Hercules is alleen telefonisch bereikbaar voor ondersteuning aan particulieren, je kunt geen mail sturen als je geen commercieel gebruiker bent, Nu vind ik de kosten van telefonisch advies op een betaalnummer te duur in verhouding met de prijs betaald voor de camera. Ik neem aan dat het niet aan de camera op zich ligt maar aan SP1 (hij deed het wel op Vista voor de SP1 installatie).

Overigens hebben we gisteren een nieuwe camera gekocht met de gedachte de hercules dan maar op de XP computer te zetten en een goede nieuwe op Vista. Philips SPC220NC, deze hebben we gekozen omdat op de doos staat 'works with Windows Vista' en achterop nog specifiek bij de besturingsprogramma's ook Windows Vista. Maar werken, ho maar, en op de site van Philips staat vermeld dat de oudere camera's (hoezo, gisteren nog in de winkel??? en Vista proof volgens hun) geen drivers hebben voor Vista en dat deze ook niet gemaakt zullen worden door Philips. Misleiding van klanten dus en bij deze een waarschuwing aan iedereen die dit leest: trap niet in de mooie verkoopsmoesjes van Philips, waarmaken kunnen ze het niet.

We wachten maar even een paar maandjes, moeten we maar Skypen zonder camera (we wonen in Frankrijk en houden via Skype contact met familie en vrienden) totdat er een echte Vista SP1-proof camera te vinden is of totdat Microsoft deze bugs eruit haalt want ik zag bij Jessica's topic dat Logitech dezelfde problemen geeft.

Bedankt in ieder geval voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan