doet mozilla vpn hetzelfde als andere vpn's

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Doet Mozilla vpn hetzelfde als andere VPN of doet Mozilla VPN alleen je internetverkeer met Thunderbird en Firefox?
Of doen alle VPN's alleen maar internetten en mailen. Welke VPN raden jullie aan?

Advies is om geen VPN te gebruiken. Is de volgende hype vooral gebaseerd op angst. Je internet verkeer is onder normale omstandigheden veilig genoeg. En de website die je bezoekt weet prima wie jij bent. Ook als je je route naar de website toe versleuteld middels een VPN.

Advies is om geen VPN te gebruiken. Is de volgende hype vooral gebaseerd op angst. Je internet verkeer is onder normale omstandigheden veilig genoeg. En de website die je bezoekt weet prima wie jij bent. Ook als je je route naar de website toe versleuteld middels een VPN.
Een VPN hoeft niet speciaal met veiligheid te worden geassocieerd. Maar soms wil iemand gewoon via een ander land internetten vanwege een geo-restrictie.

@Aar . Dat weet ik ook wel. Maar 99,9% van de VPN gebruikers doet dit omdat ze denken extra veiligheid te kopen.

Het is inderdaad een drogredenen wat je vaak in die markettingverhaaltjes hoort. Of gaan ze ervan uit dat iedereen die een VPN neemt, een internetgangster is, die bij wijze van spreke met een donkere hoodie op zijn hoofd, in een donkere kamer het internet op stelten zet. 😅

Ik wil niet via een ander land internetten maar ik vraag het gewoon om de veiligheid. Maar nu weet ik het ook niet meer. Twee leden raden het af. Waar vind ik op dit forum een algemene mening van wel of niet doen?

Je kan op internet toch de voor en nadelen afwegen?

Wat versta jij onder veiligheid? Dat klinkt wel erg algemeen. Hoe is je internet situatie. Als je ons een uitgebreide profiel van je geeft, kunnen we beter beoordelen.

Laatst bewerkt:
VPN is wat veiligheid betreft alleen handig als je een beveiligde verbinding via het internet naar je eigen netwerk wilt hebben.
Daarnaast heeft het alleen zin als je bij internet activiteiten vanaf je PC je externe IP adres wilt verbergen.

Het kan alleen kwaad als je geen internet snelheid wil verliezen, zover ik weet. Met de snelheden vandaag de dag, niet een manier van gewoon gemiddeld pc gebruik en 'dito abonnement waar ik mee bekent ben, dat het wat uit zal maken. Dus dan zaakje van, "baat het niet dan schaad het niet, volgens mij (maar pin me er niet op vast). Als ik ook even wat (meer of minder) mocht bijdragen ?!

VPN kan handig zijn als je wifi gebruikt buiten je eigen router thuis, dus in een hotel, restaurant, camping, etc.
Overigens zou ik, ook met gebruik van VPN, altijd super voorzichtig zijn met wat je doet met je PC of smartphone buitens huis.

Bij gebruik van VPN zou ik altijd een betaalde versie nemen; die zijn sneller en beter dan de gratis versies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan