doet niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

weidum

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2004
Berichten
73
heb een oude virusscanner van de pc gehaald
vervolgens computer opnieuw opgestart.
zodra de computer opgestart is doet de muis het nog wel, maar zodra ik iets wil activeren gebeurd er niks. ook het startmenu doet het niet.
de pc draait onder windows ME
Deze is niet ge-update.
Kan iemand mij vertellen wat te doen?
Kan nu helemaal niks.

Mvg

Arjan
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de mededeling?

Heb je meer gegevens en wellicht een vraag?
 
Waarschijnlijk is het een virus die nu vrij spel heeft omdat de scanner is weggehaald. Installeer de virus scanner opnieuw en kijk of het werkt
 
zou de scanner wel opnieuw willen installeren, maar kan niks doen. de muis beweegt gewoon, maar zodra ik iets aantik gebeurt er niks meer. kan eigenlijk geen virus zijn naar mijn idee, omdat de computer niet online is geweest nadat ik de scanner heb verwijderd.
 
Start de PC eens in de veilige modus (Door voor het starten van Windows op F5 of F8 te klikken). Kijk wat Windows daar doet en probeer zoveel mogelijk rotzooi van de virusscanner weg te gooien (zal vast nog wat achter gebleven zijn). Probeer daarna nog eens de normale Windows.
 
heb ik gedaan, werkt perfect met veilige modus.
maar zodra ik weer opstart komt de computer nu ineens niet eens meer verder dan het hp opstart scherm.
ik krijg even het opstartblad van windows me te zien, daarna het hp scherm. hier blijft de computer op hangen.
heb al geprobeerd met veilige modus een systeem herstel te maken. maar er veranderd niks.
snap er nu helemaal niks meer van.
iemand nog suggesties?

Mvg

Arjan

Ps: Als ik de computer in de veilige modus opstart, komt er te staan dat de opstartbestanden worden overgeslagen. Dan doet de computer het wel. Kan hier de fout liggen?
 
Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat sommige bestanden beschadigt zijn. Als je windows XP hebt kun je vanaf de cd je pc herstellen. Je kunt ook eerst een reserve kopie maken en daarna windows opnieuw installeren
 
Windows ME heeft ook zo'n functie, start > uitvoeren > Type SFC (enter) en volg de aanwijzingen.
 
klopt het dat hij niet reageert op sfc in de veilige modus? (hij herkend de commando niet)
 
kan ik niet nieuwe opstart bestanden toevoegen?
(niet gehinderd door enige kennis)

Arjan
 
Het programma zou moeten werken, maar gezien de problemen kan het best dat meerdere programma's niet werken. In ben zelf voor een rigoreuze aanpak. Maak een backup van documenten enz. en probeer daarna Windows ME opnieuw te installeren over de bestaande installatie heen.
 
moet na herinstallatie alles opnieuw worden geinstalleerd?
of is het alleen me opnieuw installeren?

Arjan
 
Ik hoop dat alles blijft staan, maar uit ervaring durf ik het je niet te garanderen. Maar je kunt nog wel een dag blijven aanrommelen, ik denk toch dat je uiteindelijk zo het snelst klaar bent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan