dokument gaat naar onderbalk ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter haas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

haas

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2003
Als ik op bepaalde Word dokumenten klik om te openen gaan ze direct naar de onderbalk dan moet ik eerst daar weer op klikken voordat het dokument geopend wordt.
Hoe kan ik dit verhelpen dus: dat ze direct leesbaar geopend worden ??
Groeten
hans.

Laat je word soms geminimaliseerd starten? Even in de eigenschappen van de snelkoppeling kijken. Daar kan je het zien.

Houd de shift-toets eens ingedrukt als je zo'n bestand opent. Helpt dat?

snelkoppeling word staat goed ingesteld en Shift helpt ook niet ?

Een macro kan er voor zorgen dat Word/een document geminimaliseerd wordt geopend. De AutoOpen macro, als aanwezig, wordt gestart bij het openen van een document. Dus ik dacht dat het misschien daarin zou kunnen zitten. Vandaar de shift bij het openen, dit zorgt er voor dat die macro wordt overgeslagen. Maar daar ligt het dus niet aan.
Kijk eens bij extra -> macro -> beveiliging. Zet daar eens het beveiligingsniveau op de hoogste stand als het zo nog niet staat. Open dan zo'n document. Gaat het dan wel goed dan lijkt het dus toch nog aan een macro te liggen. Blijft het document geminimaliseerd openen, check dan weer eens bij beveiliging. Als het beveiligingsniveau nu weer lager staat zou het kunnen zijn dat je een virus hebt.
Zorg in ieder geval dat Word helemaal up-to-date is.

Helaas werkt allemaal niet beveiliging staat op hoog virus heb ik niet.
Zal word eens opnieuw installeren, misschien helpt dat ?
gr.
hans

Controleer eens waar de snelkoppeling naar verwijst.
Is dat naar een andere snelkoppeling, en staat die op geminimaliseerd openen?
Als die verwijst naar winword.exe controleer deze dan ook op gemaximaliseerd openen.

Is het een snelkoppeling naar het programma Word met een leeg document, of een bestaand document die je opent?
Bij een bestaand document, weer op volledig scherm zetten, en vervolgens opslaan.
Helpt dit?

Wat gebeurd er, als je de snelkoppeling vervangt door een nieuwe? (ook al staat de oude correect ingesteld)

Tja, opnieuw installeren kan natuurlijk weinig kwaad :).
Heb je ondertussen misschien al wel gedaan. Maar ik weet niet of het helpt want je hebt het over een bepaald aantal documenten waar je dat mee hebt. Zijn dat altijd dezelfde waar je altijd al dat probleem mee hebt gehad of is dat naar verloop van tijd gekomen? Gaat het om documenten met een bepaald sjabloon? Oftewel, hebben ze iets gemeen met elkaar.
Probeer dit eens sowieso (als het na opnieuw installeren nog niet verholpen is of je hebt het nog niet geprobeerd): start -> uitvoeren en typ winword /a en open weer zo'n document.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan