Dolby Digital werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim687

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Beste leden,

Ik zit met een probleem.

Ik krijg geen geluid uit mijn computer, tenzij ik een test geluid afspeel onder Audio instellingen -> Ondersteunende indelingen -> Dolby Digital.

Vandaag is er nog wel geluid uit gekomen, en ik heb niks veranderd.

Wie kan mij helpen?

Ik gebruik unlocked Realtek drivers

Bedankt,
Tim

Indien je de aansluitingen achter gebruikt en niet de digitale voor naar een versterker is het analoog en heb je hem verkeert staan.

Mis overigens merk en type moederbord en speakerset.

Ik gebruik de aansluitingen achter en mijn moederboord is de Asus P6T met een Sony STR-DB940 versterker. Waar kan ik die instelling veranderen?

EDIT: Als ik de ASIO v2 driver gebruik in Foobar2000, komt er wel muziek uit de set

Laatst bewerkt:
En hoe en waarmee sluit je die versterker dan aan?

In de Realtek HD audiomanager kun je dat instellen, oranje speaker in het systeemvak dubbelklikken.

Je vertelt dat het wel werkte, wat had je dan veranderd waardoor het niet meer werkt?

Je kunt ook een systeemherstel overwegen indien niet wil.

Ik heb de versterker op een oranje aansluiting aangesloten, waarbij het standaardformaat Dolby Digital Live (5.1 Surround) is

De ASIO4All V2 driver is een digitale driver, die alleen bij midi apparaten kan worden gebruikt.

Het ene moment was ik nog muziek aan het afspelen (normaal) en het andere moment gebeurde er niks meer.
Ik zal de unlocked driver opnieuw installeren

Bedankt!

EDIT: hij doet het weer, geen idee waar de fout zat

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan