Dolby Prologic surround goed afstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Hoe kun je het beste je Dolby Prologic surround systeem goed afstellen?

Ik heb hier het volgende staan:
Yamaha DSP-1000A hierop doorgelinkt een Yamaha DSP-E492, beide zijn Dolby Prologic Amplifier.
Op de Yamaha DSP-1000A zitten de hoofd, front en centerspeaker aangesloten. Op de Yamaha DSP-E492 zijn de rearspeakers en subwoofer(actief) aangesloten.
Uiteraard zit hier nog diverse randapparatuur aanvast.
(tuner, dvd, video, TV)

Hoofdspeakers: Dali 401
Frontspeakers: Bose 4001
Rearspeakers: Solid rock sounds
Subwoofer: REL Quake Acoustic Limited
Centerspeaker: B&W CC6

De Yamaha DSP-1000A is de hoofd unit, waarop alle randapparatuur is aangesloten en stuurt de andere Yamaha aan.

Ik heb inmiddels een andere test dvd gevonden en ben daarmee de boel aan het afstellen.:)

Zie nu pas, dat je gereageeerd had, de vraag is ook al redelijk oud. Ik had in nieuwsgroepen een testdvd gevonden, die door iemand zelf gemaakt was. Hierop staan verschillende film fragmenten. U571 met de diepte bommen, Starwar met de podraces, om een paar fragmenten te noemen. Stukken waarbij je echt de effecten van de prologic kunt horen. Ben er ook achter, dat je toch wel per film het systeem iets anders afsteld.

ja kweet het, de vraag is niet van gister van dacht probeer het gewoon. Bedankt iig nog voor je reactie......ik zoek nog verder

Ik heb inmiddels een andere test dvd gevonden en ben daarmee de boel aan het afstellen.:)

Hoi Lex, ik las je oude berichtje en ik ben ook op zoek naar een test dvd voor mijn nieuwe surround systeem. Kan jij me er aan 1 helpen ?

m.vr.gr.

Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan