Dom.verhuizen Hoe ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Berichten
785
We hebben besloten om ons Domein/Website die bij Lycos staat sinds 2002 te verhuizen naar een ander hostingbedrijf.

Daar ik op het Net nogal veel lees over de onbereidwilligheid van Lycos om daaraan mee te werken en zelfs je Domeinnaam kan laten verliezen (ik dacht dat dit niet kon ?) had ik graag geweten wat eigenlijk de juiste procedure is om van host te veranderen zodat alles in de juiste banen wordt geleid en juridisch correct en wat zoiets kan kosten .

Groet
Eric
 
Ze zijn verplicht mee te werken aan verhuizing van domeinnamen, kijk anders even bij het sidn http://www.sidn.nl voor meer informatie. Wel is het verstandig lycos op de hoogte te stellen van de verhuziing en te controleren of het domein daadwerkelijk op je iegen naam staat!
 
Enne...hoe kan ik controleren of ie op mijn naam staat ?
Als ik bij Lycos inlog en kijk onder allerhande opties ed. zie ik nergens mijn naam staan ?
Kan men dat ergens checken buiten Lycos om,om te zien op welke naam mijn web staat ?


Groet
Eric
 
Hier kwestie van je domeinnaam invullen (Moet wel een .NL zijn)
 
Ok gevonden,domein staat dus wel degelijk op onze naam en het mogelijke nieuwe hostingbedrijf zou voor verdere afwikkeling zorgen,data overzetten is voor ons.....

Maar hoe zit dat eigenlijk met de Frontpage-data van de website over te zetten naar de nw.host,hoe gaat dat allemaal in z'n werk want daar hebben we geen kaas van gegeten helaas.
Wat moeten wij zelf verrichten voor deze wissel van host ?



Dank allemaal
groet
Eric,
 
Maak voor de zekerheid een backup van de site, gewoon alles even via FTP binnenhalen en in een mapje zetten...

Maak je gebruik van een database dan zou ik hier ook een backup van maken..

Je weet het maar nooit ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan