Domein aanmaken voor netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
We draaien hier op het werk met het onderstaande netwerk:

W2000 server
2 andere computers met W2000
1 andere computer met W98

en dat alles via een HUB-kastje.

Nu hebben we het probleem dat er een programma niet opstart vanaf de W98 computer (het programma staat op server).

Volgens de leverancier heeft het te maken met toegangsrechten en hij adviseerde om een netwerk aan te maken met een domein.

Vraag 1: hoe kan ik zien of wij wel of geen domein hebben (volgens mij werken wij met een werkgroep)

vraag 2: hoe maak ik zo'n domein dan aan ?

Jacco

Ik heb eens verder zitten zoeken en ik heb via het programma Aida32 het volgende gevonden:

Computernaam GMAX
Naam gebruiker hulst
Logon Domein GMAX

Houdt dit in dat we een domein (GMAX) hebben ?

Maar is die dan ook geactiveerd ?

Jacco

Ik ben momenteel bezig in de wizard Netwerkidentificatie om een domein aan te maken.

Nu krijg ik een scherm waarin wordt gevraagd:
gebruikersnaam (computer zet hier zelf HULST neer)
Wachtwoord
Domein (computer zet hier GMAX neer)

Moet ik bij "gebruikersnaam" HULST laten staan of moet ik hier de naam van degene die aan de computer zit neer zetten (en die zal ik dan wel ergens moeten aanmaken)

MAAR BOVENAL WIL IK VRAGEN: MOET IK STRAKS OOK ALLE ANDERE COMPUTERS ANDERS INSTELLEN. WANT MOMENTEEL WERKT HET NETWERK OPZICH WEL EN DADELIJK DOET HET NETWERK HET OPEENS NIET MEER.

Jacco

Ik betwijfel of je inderdaad een domein nodig hebt. Zeker bij gebruik van een paar computers.
Vergis je niet in de kosten, niet alleen server, doch ook Server programma. Met drie werkstations en alleen een centrale pc is een werkgroep een prima optie.
Het kan natuurlijk ook zijn, dat de rechten op de centrale computer niet goed staan.
Is dat programma wel vanaf de andere pc's te starten?
Welk protocol wordt gebruikt?
Om welk programma gaat het?

Verder is het de vraag of het verstandig is om het programma centraal te plaatsen. Veelal is het beter de progrmma's lokaal te plaatsen, waarbij data wel centraal kan.
In een netwerk met 100 MB en TCP/IP protocol kan dat een zware load geven. In zo'n netwerk is het Netbeui protocol sneller.

Bovenstaande antwoord kreeg ik van mijn computerleverancier.

Jacco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan