Domein Administrator wachtwoord wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

andreasfc

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om zonder problemen een Administrator account in het domein een ander wachtwoord te geven (wijzigen).
Ik weet dat er diverse servers in het verleden toegevoegd zijn onder het administrator account.
Zijn er dus nog dingen waar ik op moet letten?
Kan ik het account disablen?

Disabelen kan niet, hernoemen wel (als ik het goed begrepen heb).
Onder welk account computers en servers in het verleden zijn toegevoegd aan het domein heeft geen invloed op of je wel of niet het wachtwoord kunt wijzigen.
Waar je wél heel goed op moet letten zijn services (Start -> Uitvoeren -> services.msc) die draaien onder het domein-administrators account. Je zult daar dan het wachtwoord moeten aanpassen aan het nieuw ingestelde wachtwoord. Kijk dit na voor alle servers die in je domein zijn opgenomen.
Dit laatste moet je ook doen voor Geplande taken (Start -> Uitvoeren -> tasks), ook weer op alle servers die in je domein zijn opgenomen.

Succes,

Tijs.

Even een kleine aanvulling op dnties. Het is eventueel wel mogelijk om het Administrator account te disabelen.

Je ziet vaak dat het Administrator account wordt gehernoemt zo genaamd met het idee dat dit veiliger is echter is totaal zinloos.

Administrator account nooit disablen, krijg je alleen maar problemen door.
Het Administrator wachtwoord wijzigen is totaal geen probleem. Wel kan het zijn dat hij ivm de credentials een herstart nodig heeft.
Icm met meerdere servers kan het zijn dat er enige vertraging optreedt ivm repliceren.

Mocht je tasks / netwerkschijven gekoppeld hebben dan kan het zijn dat je hier het wachtwoord opnieuw moet inkloppen.

Waarom zou je problemen krijgen als je het Administrator account disabled? Zolang er geen taken of services onder dit account draaien is er geen enkel probleem.

TS is zo te horen een beginnende IT'er.
Dan lijkt het mij iig niet verstandig om dit account te blokkeren.....

Maar is uiteraard maar een mening

Allen bedankt voor het antwoord. Wie word er verstaan onder TS?
Disablen kan wel denk ik zolang er maar een eventuele Enterprise Admin nog gedefinieerd is op het domein.

TS=Topic-starter=degene die de discussiedraad gestart heeft=(in dit geval) Pascalleke.

Overigens ben ik het met de andere helper eens: Ik zou als ik jou was niet het domein-administrator account disabelen.

Tijs.

TS=Topic-starter=degene die de discussiedraad gestart heeft=(in dit geval) Pascalleke.

Overigens ben ik het met de andere helper eens: Ik zou als ik jou was niet het domein-administrator account disabelen.

Tijs.

Oke, TS wist ik dus niet, maar beginnende ITer, nee ben ik niet.
Wist het alleen niet zeker.
Thanx voor de info allemaal, ik wijzig het ww wel.

Sorry, ik zie net dat andreasfc de topic-starter is, en niet Pascalleke.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan