domein hosten onder andere poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcfreak

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2012
Hallo mensen, ik heb mijn server met succes draaiende gekregen.
Nu wil ik een tweede website draaien, maar hoe doe ik dat met het domein?
ik wil hem op poort 81 zetten, kent iemand een site waar je een poort kan aanwijzen?

Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je een server (thuis) hebt draaien.
Daar nu al een site op host maar nu een tweede website op wilt hosten (met het zelfde domein als de eerste?).

* De instellingen van de server zijn afhankelijk van het type server bv NAS en de software waarop deze draait.

* Als je een tweede website wilt draaien met het zelfde domein dan zou je een sub domein kunnen aanmaken. In dat geval kan al het andere ongewijzigd blijven.

* Als je een gehele nieuwe (tweede) domein hebt aangeschaft en deze naar jou server wilt richt om daar vandaan te hosten. Dan dien je in te loggen op de Control Panel van je domein (bij je de host waar je hem hebt aangeschaft). Zoek vervolgens naar de DNS instellingen en wijzig alle ip nummer van de al type naar jou server ip adres.

Ik draai er windows server 2008 R2 op en ik host hem inderdaad zelf thuis.
Ik wil een nieuw domein hebben voor die andere site.
Ik gebruik nu hosting.eu maar als ik daar poort 81 probeer toe te voegen, zegt hij dat dat geen geldig ip is en ik heb nog nergens een optie gezien om een poort toe te wijzen,
Voor dat andere domein hoef ik niet hosting.eu weer te gebruiken, dus als je een domeinverkoopsite zien waar je wel een poort kan toevoegen, zeg het maar

Hetbis niet een port die je in de DNS instellingen dien te wijzigen meer het ip adres.
Na het inloggen op de Control panel en het kiezen vooe de DNS instellingen. Zul je alle type A onderdelen moeten wijzigen naar de gewenste nieuwe ip adres. Dus in deze situatie jou huis/ server ip adres.

Na het registeren van een domein naam bevind in de A type van je DNS het ip adres van de host. Als je de site vanuit een andere locatie wilt hosten dan zult hierin het nieuwe ip adres in moeten vermelden waar de site vandaan zal worden gehost.

Situatie is nu zo:
Registrar/ host<--> DNS--> website bestanden--> internet

Straks:
Registrar/ host<--> DNS--> ip adres thuis server--> website bestanden--> internet

dat snap ik, maar hoe kan ik een ander ip naar poort 81 wijzen?

Sorry, dat weet ik je niet te vertellen. Deze optie heb ik ook nooit ergens voor nodig gehad.

Weet eigelijk ook niet waarom je dat zou willen. Poort 80 is je internet poort en daarop maak je normaal gesproken ook verbiding mee enkun je meerdere website tegelijken bekijken en downloaden.
Als je dat perse wilt dan zou ook in de instellingen van je router kunnen kijken of je verbindingen van een specifieke bron kunt toewijzen aan port 81.

Als je daar niet verder mee komt. Geef mij dan de merk en modelnummer door van je server dan kan ik gerichter voor jou opzoek gaan naar hoe dit zou moeten.

PS. heb je dit ook voorgelegd aan je host?

Als ik het goed heb begrepen. Wil jij een website hosten vanuit een server die je thuis hebt staan.
Welk merk heeft deze server en wat is het model nummer daarvan.
Bijvoorbeeld Synology NAS DS212j.

je bedoelt de machine? dat is dit.
ik heb net een mailtje teruggekregen van hosting.eu en zij zeggen dat dat niet kan.
maar waarom wil je de specs van de machine hebben?
het gaat mij erom dat ik een domein kan krijgen en er een poort aan toe kan wijzen zodat je ipv mijndomein.com:81 mijndomein.com hebt.

Laatst bewerkt:
gelukt!
ik heb het gedaan met een .htaccess bestand.
hier is mijn code, maar je moet een paar dingen veranderen.
Code:
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^uwdomein.nl$ [OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.uwdomein.nl$
RewriteRule ^(.*)$ http://www.hoofdsite.nl/domein/uwdomein/index.php$1
Ook kan je er subdomeinen mee maken:
Code:
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^forum.uwdomein.nl$ [OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.forum.uwdomein.nl$
RewriteRule ^(.*)$ http://www.uwdomein.nl/forum$1

(voor als iemand het uit zijn hooft weet, als je naar www.uwdomein.nl gaat, komt er in plaats van www.uwdomein.nl http://www.hoofdsite.nl/domein/uwdomein/index.php te staan, hoe fix je dat dat er weer www.uwdomein.nl staat?)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan