Domein in Windows XP professional

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chatwithme70

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
Hallo Forum,

Ik heb een klein probleem met de aanmelding van gebruikers in mijn thuisnetwerk.
Ik heb in totaal 4 computers.
Op alle pc's staat windows XP professional SP2
1 van de pc's is ingesteld als "server" en deelt o.a. internet, en er staan bestanden op opgeslagen zoals office documenten e.d.

Nu is het zo dat iedere gebruiker op een eigen pc moet inloggen om zijn eigen programma's te hebben.
Ik wil nu op wat voor manier dan ook de account op de server aanmaken, en dan zo dat je van iedere pc op je eigen bureaublad kan inloggen.
Ik heb op de server het voor elkaar gekregen om zwervende profielen te maken.
Iedere gebruiker heeft een eigen map waar de administrator en de gebruiker van het profiel de volledige rechten op hebben.
Wil ik nu inloggen met dat profiel op een van de andere pc's, dan krijg ik de melding dat het profiel niet bestaat, niet gevonden kan worden, of er niet genoeg rechten zijn.
Soms gaat het wel goed, maar dan wordt het profiel op de server niet bijgewerkt bij het afsluiten.
Bijna altijd staat er bij deze computer, bij gebruikers dat het profieltype zwervend is, maar de profielstatus tijdelijk of lokaal.

Nu heb ik begrepen dat in windows XP professional dezelfde functies zijn geintegreerd als in windows 2003 server.
Is het mogelijk om een domein op de server te installeren zodat gebruikers zich daar aan moeten melden.
Mogelijk is dan mijn probleem met de profielen ook opgelost.
Of weet iemand anders wat ik nu fout doe zodat de profielen de ene keer wel, en de andere niet vindbaar zijn op de server.

Alvast bedankt.

Voor dit soort zaken dien je echt de server-edities van windows te hebben. Windows 2003 zal veel dingen kunnen die xp ook kan, maar op het gebied van samenwerken is deze versie veel beter dan windows xp.
Dan kan je inderdaad goed werken met zwevende profielen etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan