Domein: Kan geen printer toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quina

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2007
Berichten
25
Systeem beheeders allerhande, vraagje voor jullie.

In mijn domein heb ik een gebruiker die op zijn computer geen printers meer kan toevoegen, hij krijgt dan de melding "inssuficient rights", rechtenprobleem bij de grbruiker zou je zeggen, maar dat is het helaas niet. Als ik een andere gebruiker op zijn computer laat inloggen dan kan hij eveneens geen printer toevoegen. Beide gebruikers kunnen het wel op een andere computer. Hieruit kunnen we dus besluiten dat het geen domeinrechten zijn en dat er ook geen probleem zit in het windows profiel. Het enige wat ik me kan bedenken is dat hij toch nog lokaal ergens kijkt maar waar dan?

Enige ideeen?

Grtz.
Steven
 
Hebben de gebruikers ook lokaal admin rechten?

Rechtsklikken deze computer, beheren, lokale gebruikers en groepen en dan bij groepen dubbel klikken op de administrators. Hier zouden de domain users moeten staan.
 
Hebben de gebruikers ook lokaal admin rechten?

Rechtsklikken deze computer, beheren, lokale gebruikers en groepen en dan bij groepen dubbel klikken op de administrators. Hier zouden de domain users moeten staan.

Lokaal hebben ze geen admin rechten, maar dat hoeft toch ook niet aangezien ze deel uitmaken van het domein. In de group policy is wel aangegeven dat ze printers mogen aanmaken.
 
Ervan uitgaande dat het Netwerkprinters betreft (voor lokale printers heb je admin nodig)
weet je zeker dat de pc in kwestie goed in het domein hangt?

gooi dan even de policies opnieuw over de machine ("gpupdate /force" in een command prompt)

daarna even controleren of de policies wel goed doorgevoerd zijn op de machine met het commando ("rsop.msc" of "gpresult" in een commandprompt)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan