Domein Policies werken alleen lokaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramykoster

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Berichten
84
Oke allereerst wel handig om te weten wat de huidige situatie is:

1 server (Windows server 2003) met daarop een domain controller (active directory)
2 test domain-clients
2 test thin-clients

Nou heb ik in de AD op de server een OU aangemaakt:
- Domein gebruikers
met daarin weer 3 OU's:
- Gebruikers
- Gasten
- Administrators

En een OU met de naam:
- Terminal gebruikers
met daarin weer 3 OU's
- Gebruikers
- Gasten
- Administrators

Nou heb ik per OU een policy gemaakt. Alle instellingen ingesteld enz.

Nou is het probleem dat ik de policies van de Terminal gebruikers (en lokaal natuurlijk) alleen maar werken.

Op de domain clients werken ze niet terwijl daar wel gewoon de roaming profiles enz. werken. Ik heb al meerdere keren GPUPDATE /force gedaan maar dat heeft niet mogen baten.

Mijn vraag is nu:

Ben ik nog wat vergeten te doen of is er iets anders wat niet goed zit??

Alvast bedankt voor het helpen!
 
Je vraag is wat onduidelijk. Welke policies werken nu niet? Die van/onder de OU Domein gebruikers of die van/onder de OU Terminal gebruikers?
En in welke OU staan die gebruikers op de domain clients waar het nu niet werkt?

Overigens is mijn eerste stap altijd het doorzoeken van de Logboeken op de Windows clients ([Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe) op Waarschuwingen en Fouten die gemeld worden bij het opstarten van de client-pc en bij het inloggen van de gebruiker.

Daarnaast biedt GPMC (Group Policy Management Console) de mogelijkheid om de resulterende policies voor een gebruiker op een client-pc op te slaan en bekijken vanuit de server. Evt. fouten zul je dan ook kunnen zien in het 'rapport'. Eigenlijk werk ik op Windows 2003 domeinen altijd met de GPMC als policies nodig zijn, dus beheer ik ze niet met de Active Directory Users en Computers management console. Editen is een stuk makkelijker, je kunt backups maken etc.

Succes,

Tijs.
 
Laat maar. Het probleem was dat ik het domein een verkeerde naam heb gegeven...:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan