Domein veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

NadiaaJ

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Goedenavond,

Ik heb eens een vraag over domeinnamen. Een jaar geleden heb ik een domein geregistreerd bij MijnDomein. Werkt allemaal prima, maar ik wil er toch voor gaan kiezen om deze bij een ander te laten lopen. Nu kan ik deze niet over laten zetten.
Ik ben dus genoodzaakt hem te stoppen bij MijnDomein.
Is dit domeinnaam dan direct weer beschikbaar wanneer ik die bij mijn huidige, nieuwe bedrijf reserveer of gaan daar weken/maanden overheen?

Wie kan mij dit vertellen?

Alvast mijn dank.

Nadia

Waarom denk je dat je je domeinnaam niet over kunt laten zetten?

Veel hosting bedrijven hebben daar zelfs een speciale service voor!
Zoek een geschikte provider, kies je naam (bestaat dus al) en geef aan dat je wil overstappen.
Zij geven vaak al advies wat je dan moet doen; en dat is soms alleen bij je oude provider aangeven dat je weg gaat...

Is in principe erg simpel, alleen lukte het mij een keer niet om het zo te regelen dat de website in de lucht bleef. Ik had daar alerter op moeten zijn dan was alles wel goed gegaan. Dus; gewoon doen en er even bij blijven tot alles overgezet is, en in geval van twijfel meteen aan de bel trekken bij de nieuwe (of oude) provider.

Bij een .nl domein is het tegnwoordig zo dat je bij je huidige provider een unlock code moet aanvragen. Je huidige provider is verplicht deze binnen een redelijke termijn te leveren. Met deze code kan je nieuwe provider de verhuizing in gang zetten.

Mijndomein doet niet normaal gesproken niet moeilijk, maar in het geval van onenigheid kun je dit melden bij sidn.nl

Bedankt voor de tips!
Ik heb het inderdaad gelezen bij MijnDomein. Het gaat bij mij om een .com domein die ik wil verhuizen naar Magix. Volgens mij een Duits bedrijf.
Volgens Magix moet ik een formulier invullen, met de daarbij behorende gegevens, en deze met de fax versturen. Wie heeft er tegenwoordig nou nog een fax?
Gaat 60 dagen duren voordat hij is overgeschakeld en het kost me een tientje.
Is dit normaal? Van Magix ben ik toch wel gewend dat ze altijd wel netjes zijn, maar dit vind ik dan wel weer een beetje raar.

Voor .com geldt hetzelfde. Bij je huidige provider een unlock code aanvragen en doorsturen aan Magix.

Overigens gratis fax via o.a. xoip.com .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan