domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

die lange

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2007
hoi

ik heb hier een windows 2003 standaard editie server.
ik heb een doemein aangemaakt, dit werkt allemaal perfect ik heb computers toegevoegd aan het domein alleen kunnen sommigge computers na een paar dagen niet meer inloggen (er zit geen regelmaat in de computers verschillen telkens) alle computers hebben de zelfde hardware en software. enig idee hoe ik dit op kan lossen???? alvast bedankt :thumb:

Is de computeraccount in het domain toegevoegd?
Log je aan met een domain user account?
Als het niet werkt en je wilt aanloggen een domain user, is dat een nieuwe user voor die computer?
Heb je connectie met je netwerk?
Werkt het niet, log dan nog eens aan met een lokale user op PC en zie of je de DC kunt pingen.

Ik vermoed DNS problemen, maar je moet eerst even verder checken om juist vast te kunnen stellen.

De hardware van de PC's heeft geenenkele invloed op het wel of niet kunnen aanloggen op een PC die in een domain zit.

Laatst bewerkt:
"Is de computeraccount in het domain toegevoegd?
Log je aan met een domain user account?
Als het niet werkt en je wilt aanloggen een domain user, is dat een nieuwe user voor die computer?
Heb je connectie met je netwerk?
Werkt het niet, log dan nog eens aan met een lokale user op PC en zie of je de DC kunt pingen.

Ik vermoed DNS problemen, maar je moet eerst even verder checken om juist vast te kunnen stellen.

De hardware van de PC's heeft geenenkele invloed op het wel of niet kunnen aanloggen op een PC die in een domain zit."

ik heb gewoon connectie met het netwerk ik kan ook gewoon naar de dc pingen en krijg vervolgens antwoord.
ik log inderdaad in met een domein user account en dat is geen nieuwe user de dagen ervoor kan je gewoon inloggen met deze user

HHhhm, raar.

Als je een domain account gebruikt hebt om op een PC die in het domain zit aan te loggen, wordt dat profiel lokaal op de computer aangemaakt.
Dat wil dus zeggen dat je de 2de keer (en alle volgende keren) op die PC kunt aanloggen met datzelfde user account zonder dat deze een netwerkverbinding heeft. Het lokaal profiel wordt dan gebruikt. Daarom ook dat het de eerste keer wat langer duurt, het profiel moet dan nog aangemaakt worden.
Een uitzondering hierop is als je mandatory roaming profiles gebruikt, maar dat denk ik niet, aangezien je daar niets van zegt.

Wat is de foutmelding precies?
Maak eens een nieuwe user in je domain met een gemakkelijk paswoord en probeer daar eens mee.
O ja, onder gebruikersnaam en paswoord kun je kiezen om lokaal of op het domain aan te loggen. Je kiest toch domain, juist? (dat is een nogal veel voorkomende vergetelheid...)

het profiel word lokaal aangemaakt denk ik want de eerste keer inloggen duurt langer dan de tweede keer, maar met een ander user kom je er wel gewoon in

Wat is de foutmelding precies?
Maak eens een nieuwe user in je domain met een gemakkelijk paswoord en probeer daar eens mee.
O ja, onder gebruikersnaam en paswoord kun je kiezen om lokaal of op het domain aan te loggen. Je kiest toch domain, juist? (dat is een nogal veel voorkomende vergetelheid...)

als je een nieuwe user aanmaakt kan je gewoon inloggne. en ik krijg de volgende foutmelding: kan de dc niet vinden of de dc is ingebruik

en heb je al enig idee wat het kan wezen????
ik heb me namelijk rot zitten zoeken en nog niks gevonden :evil:
maar ja de aanhouder wint

Doe op je client eens het volgende. Start een dos scherm op (cmd) en type hierin nslookup, type op de volgende regel de dns naam van je domein in, bv. test.local. Wat krijg je als resultaat te zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan