Domeinnaam aan website koppelen en veiligheid server

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornbos

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Berichten
446
Hallo allemaal,

Ik heb een website-map die heet: www.voorbeeld.nl.map

Deze website wil ik linken aan een gekocht domeinnaam bij yourhosting: www.voorbeeld.nl.

Als iemand www.voorbeeld.nl intypt, moet hij dus bij mijn site uit komen. Fantastisch, alleen ben ik nogal een geldwolf die geen geld wilt betalen voor webhosting, als hij thuis zelf een server heeft staan.

Het gaat om een compaq proliant ml350 g3. Er staat ubuntu op met de laatste updates erop geïnstalleert. Daar moet het allemaal op gaan komen.

Dat is het verhaal, nu mijn drie vragen:

1. Is mijn server veilig genoeg tegen hackers? Er is geen mogelijkheid tot bestanden uploaden naar mijn server, dus niemand dan er "voor mijn gevoel" iets opzetten. Is mijn website (op mijn server met de ubuntu software + updates) goed genoeg beschermd?

2. Hoe koppel ik mijn gekocht domeinnaam aan mijn website-map...?

3. Hoe gaat dit als ik meerdere domeinnamen aan 1 websitemap wil koppelen? (In dit geval 2)

Met vriendelijke groeten,

Björn Bos
 
Vraag 2: Doorgaans kan je bij de "registrar" waar je de domeinnaam hebt aangeschaft één "redirect" (laten) plaatsen die vanaf de domeinnaam automatisch doorlinkt naar de server waar de webruimte en de site op zit.
Vraag 3: Dat kan ook: beide andere domeinnamen wijzen dan met een redirect naar jouw server.

Vraag 1: Die weet ik niet. - Wat er ook bij komt kijken, is dat de redirects naar het IP-adres van jouw server moeten gaan. Maar hoe je dat moet realiseren, weet ik ook niet. Google wel: how to set up own webserver.
Het eerste wat ik daar tegenkwam was deze, met meteen de waarschuwing dat een eigen webserver pittig wat voetangels en klemmen heeft. Bv. de provider van je internet-verbinding moet het toestaan!

Andersom gedacht: voor rond € 27,50 per jaar heb je een .nl domeinnaam + webruimte. Dus als geldwolf met weinig tijd (tijd = geld!) heb je voor 1,4763 pilsje per maand minder het hele jaar geen omkijken naar veiligheid, server-updates, backups, enz. enz.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Je zou ook eens kunnen uitzoeken hoeveel energie die computer verbruikt. De kans is groot dat je computer 24 uur per dag aan laten staan op jaarbasis meer kost aan stroom dan die 20 - 30 euro per jaar voor hosting.
 
Je zou ook eens kunnen uitzoeken hoeveel energie die computer verbruikt. De kans is groot dat je computer 24 uur per dag aan laten staan op jaarbasis meer kost aan stroom dan die 20 - 30 euro per jaar voor hosting.

Hmm, dat is waar, maar mijn ouders betalen stroom en vinden het geen probleem dat mijn server aan staat.

Maargoed, jullie hebben het over 20 a 30 euro per jaar. Kun je dan onbeperkt aantal pagina's uploaden en deze bewerken wanneer je maar wilt? Want ik heb straks een stuk of 40 pagina's en ik wil daar áltijd bij kunnen, wanneer ik maar wil. Ik wil ze kunnen wijzigen als het moet elke dag. Ik heb ook zo ongeveer 1Gb aan opslagruimte nodig.

En dat is 1 site, ik ben van plan om er in totaal 4 te maken. Gemiddeld zullen de websites 40 pagina's hebben, dus in totaal 160 pagina's.

Weet iemand dan een host waar je onbeperkt aantal bestanden kunt uploaden, met redelijk wat opslagruimte en waar je er 24 uur per dag bij kunt?

Met vriendelijke groeten,

Björn Bos
 
De meeste providers garanderen 99,9% uptime, dus je kunt er 24/7 bij om je pagina's te bewerken, images, foto's en video's te uploaden, enz.

Zo'n 40 of 400 pagina's is ook geen probleem, als het totaal inclusief de toebehoren maar niet boven het max. aantal MB/GB van je pakket uit komt. Als je bv. met php werkt voor zich herhalende onderdelen op een pagina, zal een pagina zelf hoogstwaarschijnlijk niet boven de 50kB uit komen. Daar kan je er dus een flink aantal van plaatsen!

De 20 à 30 Euro gelden voor een pakket van rond 250MB schijfruimte. 1Gieg is best wel veel, dan zal je een duurder pakket nodig hebben; voor 1 site is dat in de buurt van de € 40,- per jaar incl. nl-domeinnaam.
Vier complete sites op die manier komen dan uit op € 160,- per jaar.

Als je alle bestanden onderbrengt op één grote site van 4GB, en er drie doorverwijs-domeinnamen bij neemt, is het goedkoper: ca. € 92,- voor één groot pakket (domeinnaam + 4GB ruimte), en dan drie keer ca. € 10,- voor de losse domeinnamen = totaal rond € 125,- per jaar.
  • Deze gegevens zijn van flexwebhosting-punt-nl, maar op de vergelijkingssite www.internetten.nl/hosting/default.asp?m=4 kan je uitzoeken!
  • Je kunt natuurlijk ook altijd wat kleiner beginnen, als je alle bestanden er niet tegelijk op wilt plaatsen. Want tussentijds upgraden naar een groter pakket: daar hebben providers geen enkele moeite mee!
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
WebReus heeft een pakket (WebReus Power) van 3 GB voor 19,99 per jaar (exclusief domeinnamen).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan