domeinnaam gebruikersnaam --> wachtwoord?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik ontdek dat ik een domeinnaam en een gebruikersnaam heb, aan elkaar gekoppeld via een backslash.
ik schijn ook een wachtwoord te hebben, ik moet het tenminste invoeren. maar hoe achterhaal ik dat?

Bij een Windows domein worden de gebruikersnamen en wachtwoorden centraal geadministreerd en opgeslagen.
Ga dus bij de systeembeheerder van het (Windows-)netwerk informeren wie jouw gebruikerswachtwoord op het domein kan resetten, zodat je er in kunt.

Tijs.

dank je tijs.
ik ben de enige gebruiker van de pc. dus ik ben ook beheerder toch? maar hoe dat wachtwoord er gekomen is, hoe het is, en vooral hoe ik het kan veranderen: geen idee!
jij wel?

Laat ons eens weten hoe je zo zeker bent dat de pc in een Windows-domein staat? Thuis-pc's bijv. staan doorgaans nooit in een Windows-domein, bijv. omdat er geld moet worden betaald voor licenties of dat er geen Windows domein-controller beschikbaar is voor die centrale administratie.

Bij een Windows-domein hoort ook een systeembeheerder. Dus (áls je pc in een Windows-domein is opgenomen) ga daar dan eens buurten voor ondersteuning.

Tijs.

Laatst bewerkt:
dag tijs,
ik ben helemaal nergens meer zeker van. ik krijg zoveel berichten dat het mij duizelt. ik heb een aantal bestanden die zich niet laten verwijderen, ook niet met unlocker, dat wil zeggen, ik heb ze wel kunnen verplaatsen naar prulllenbak maar er blijft iets achtter en wissen is er niet bij.
het kan zijn dat ik de vraag in dat verband heb gesteld. maar het kan net zo goed gaan over vragen die ik heb gesteld over het feit dat ik sinds een vastloper, niet meer kan werken met mijn backupprogramma omdat er iets mis is met het planningprogramma van windows (scheduler).
in beide gevallen ben ik aan de hand van info die ik kreeg in allerlei schermen geweest die ik anders nooit bezoek. en ergens zei iemand dat er sprake was van een domeinnaam.
deze pc is nooit deel geweest van een netwerk. dus je zult wel gelijk hebben en gooi ik administrator en domein door elkaar.
maar ik kom maar niet verder. ik word er een beetje moedeloos van.

Ik heb een beetje je vragen gevolgd. Je hebt er een hoop tegelijkertijd lopen nu.

Even over de vraag in je huidige discussiedraad: Als het gewoon een stand-alone pc is (dus zonder professioneel netwerk erbij), dan is je pc inderdaad géén lid van een Windows domein. Vergeet in dat geval alle tips die specifiek Windows domeinen hebben genoemd, want daar maak je nu geen gebruik van.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan