Domeinnaam gekocht, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijnoss

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
Hallo,

ten eerste ben ik echt een dummie op dit gebied :)
Maar ik en 2 vrienden hebben een domeinnaam gekocht voor 2.25.- en zouden deze online willen hebben en zelf de website vormgeven. Ik heb dus een domein, een account op awardspace. Op award space heb ik het domein doorgegeven bij domein instellingen alleen ik krijg steeds dit te zien als ik mijn website (www.bilkin.nl) probeer te openen via de browser.. wie weet hier meer van en kan mij helpen?
Alvast bedankt:thumb:

er staat dus dat de domein geregrestreerd is, maar als hij online is zou ik toch een wit scherm of iets moeten krijgen aangezien we nog niks aan de website gedaan hebben-

Je hebt een domeinnaam geregistreerd, maar je moet ook ergens een ruimte hebben waar je de website neer zet(hosting) en dat heb je nog niet geregeld.

Je moet inloggen bij Hostnet om de instellingen te wijzigen.
Eerste vraag is of je er ook webhosting bij heb gekocht, dus mag je je website bij Hostnet neerzetten.
Zo niet, dan moet je je website ergens anders neerzetten, b.v. bij google, weebly, of bij je eigen provider. En dan bij Hostnet moet je je instellen waar je website staat.

Laatst bewerkt:
bij de meeste domein servers kun je inlogen en dan kun je een paar gegevens te zien krijgen

je ip ,hostings adres en zo nog een paar dingen

die moet je invullen bij de software waarmee je je website maakt en dan komt die online

Ik heb geloof ik geen webhosting erbij gekocht, daarom heb ik een gratis web hosting in de vorm van awardspace. En ik ben écht een dummie haha, hostnet? domein servers? ik heb eerlijk gezegd geen idee. ik probeer er het beste van te maken.. maar ik heb dus nu een domein, maar waar moet ik mijn site dan 'neerzetten' kan dat via awardspace dan...?

Ga naar de site van awardspace.
Rechtsboven zie je login.
Inloggen en ga dan maar eens kijken.
Ik zie je bevindingen wel verschijnen in dit forum.

ja zover was ik, ik heb website manager aangeklikt en dan bij domain manager mijn eigen domeinnaam opgegeven. Is dat alles!?

Jouw domeinnaam heb je al aangevraagd, dus die zou er al moeten staan.
Kun je eens een screenshot hier neerzetten?

ik heb btw mijn domeinnaam niet bij awardspace aangevraagd maakt dat iets uit?

kun je iets precieser zijn waar ik een screenshot van moet maken alsteblieft? :)

Of als er iemand een handleiding of walktrough heeft vanaf eht inloggen op awardspace en het online komen van mijn site zou helemaal top zijn, stel deze vragen nu zo snel achter elkaar omdat ik maar is ga slapen.
hoor het nog wel!

Ik kan jou niet meer volgen helaas.
Ik stel voor of na te vragen bij diegene waar je de domeinnaam hebt aangevraagd danwel bij awardspace een vraag te droppen. Succes.

Oh das jammer.. ik snap er zelf ook niet veel meer van daarom kwam ik hier maar helaas! Ik denk dat ik het moeilijker er neer zet dan het is sorry maar ik ben echt een dummie op dit gebied. Als iemand anders nog nuttige info heeft, een en al oor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan