domeinnaam ipv ipadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

denman6

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2004
ben er al even mee bezig maar kom er toch niet uit.

ik heb een webserver draaien met een website. de website wordt weer gegeven in de adresbalk met mijn ipadres.

de bedoeling is dat mijn ipadres (wat in de adresbalk komt te staan) wordt omgezet in mijn domeinnaam.
als je wat rond kijkt zie je verwijzingen naar de apache server en vhost maar dat loopt elke keer spaak.

is er iemand die mij dat heeeeeel simpel kan uitleggen hoe ik dat moet doen.

Dan moet je een domein kopen met forwarding.

Forwarding houdt in dat je het domein naar een andere link kan doorverwijzen in dit geval jouw ipadres.

Succes!

klopt, dat heb ik gedaan. maar in de adresbalk komt dat nog steeds mijn ipadres te staan ipv mijn domeinnaam.

moet ik een virtualhost aanmaken in apache?
zo ja hoe werkt dat dan.

denman

Klopt dit hou je volgens mij altijd.
Een domein linkt je door naar het echte adres.

de vraag is dan hoe bv google het doet. deze heeft volgens mij ook een hoop sub-domeinen maar allemaal linken ze naar een naam ipv een ip adres.

bedankt voor het meedenken

denman

De provider waar je je domeinnaam afneemt moet een host (a) record aanmaken wat verwijst naar jouw ip-adres.

Pas als je meerdere websites (met verschillende urls) op je server wilt gaan draaien moet je inderdaad je apache instellingen aanpassen. Maar als het er maar 1 is, de default website, dan hoeft dat niet. Dan tik je gewoon je url in, en komt de website naar voren.

Maar als het een forward is naar jouw ip-adres, dan ontkom je er inderdaad niet aan. Dan wordt je letterlijk doorgestuurd naar jouw ip-adres.

bij mij gebeurt dit niet,
wat jullie doen is waarschijnlijk redirecten naar het IP, dat houd inderdaad in dat vervolgens het IP in de adersbalk komt te staan. Wat je moet doen is je IP forwarden.
Dan moet het werken. Ik heb ook een eigen site met server: www.coppess.nl, kijk maar, het ip verschijnt niet

er stond gewoon, forward naar IP.
dat heb ik gedaan en het werkt perfecto

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan