domeinnaam kopen hoe gaat dat?

• Onderwerp starter Onderwerp starter RTR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RTR

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2002
Beste mensen ,

Op de valreep de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Een vraag over het kopen van een domein naam.
Ik kan een domein naam kopen op marktplaats voor een bepaald bedrag.
Nu is mijn vraag hoe dat nu precies in zijn werk gaat!
Ik betaal het bedrag en dan? Blijf ik eigenaar als ik het gekocht heb?
Ik wil hieraan een website toevoegen , kan ik de ruimte bij een provider aanvragen en de domeinnaam meenemen?
Ik weet het het zijn domme vragen , maar ik weet echt niet hoe zo iets gaat!

Alvast bedankt!

Romeijn
:confused:

Op marktplaats? Wil iemand veel geld aan verdienen dus..

Normaal gesproken 'koop' je een domeinnaam bij een webhosting. Deze link hem dan door naar een door jou opgegeven IP adres, of een hostingpakket.
Deze kan dus doorlinken naar ruimte bij jouw provider.

Ik zou beginnen bij deze site goed rond te kijken http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,122. De SIDN is de door de overheid erkende instantie voor het registreren van domeinnamen. Dan zijn er veel Webhosting ondernemingen die behalve een plaats op hun server(s) ook aanbieden om een domeinnaam te registreren. Een tweedehands domeinnaam zou ik eerst bij de SIDN controleren, op wiens naam staat hij, is hij echt vrij. Als je hem uiteindelijk koopt moet je hem bij de SIDN registreren of je laat dat doen door het webhosting bedrijf waar je je website gaat onderbrengen. (Zij bieden vaak pakketten aan, bouw van de website, e-mailadressen, registreren, enz.) Let wel op, een nieuwe domeinaam registreren kost dacht ik nog geen twintig euro.

Edit. Ik heb even gekeken, maar sommige webhosters bieden een nl.domein gratis aan in hun pakket. Google "webhosting". Voorbeeld: http://yourhosting.nl/google1.html

Laatst bewerkt:
Mensen bedankt voor de reacties:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan