domeinnaam kwijt...

Status
Niet open voor verdere reacties.

lentzie

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2007
hey ik heb een aardig probleempje

Mijn vader is op vakantie deze week en omdat me eigen laptop er vorige week is meej gestopt ging ik nu op me vaders werk laptop waar ik eigenlijk totaal niet op mag

maar nu ging ik dus ergens lannen en zij die gozer jah ga naar deze computer/ eigenschappen/ en dan computer naam / wijzigen / werkgroep aanvinken / werkgroep intoetsen daar.

hij stond op domein eerst op domein en daar stonds iets ingevuld maar weet niet wat

dus ik had dat gedaan dat ging allemaal goed maar nu wou ik het weer terug op domein zetten maar dan moet ik weer invullen wat er eerst stond. nou dat is dus het probleem weet totaal niet meer wat daar stond. is dat ergens terug te vinden in de computer want alle bestanden enz staan er nog wel gewoon op alleen ik hoef nu niet meer bij het begin mijn vaders wachtwoord in te toetsen en het hele bureaublad is veranderd.

heb snel hulp nodig me vader komt zondag weer thuis en dan moet het verholpen zijn

alvast bedankt

marc

Als Systeemherstel niet helpt (en dat lijkt me inderdaad van niet), dan zou je voor de domeinnaam een idee kunnen krijgen via
Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\..
(let op de 2 puntjes (.) achter de \)

Met een beetje mazzel zie je dan mappen staan, die gebruikersnamen voorstellen, met daarachter het domein, achter een punt (.)
(Voorbeeld: TIJS.MIJNDOMEIN, hier is MIJNDOMEIN het domein)

Probleem voor je is dat je heel waarschijnlijk vanuit thuis geen verbinding hebt met dat domein, en bovendien niet beschikt over een gebruikersnaam en wachtwoord dat op dat domein de laptop weer mag toevoegen... Misschien kan het als je vader een server thuis heeft staan, maar dat zal wel niet. In dat geval kan terughangen in het domein alleen gedaan worden op het netwerk van de baas van je vader door iemand die speciale rechten heeft...

Kort gesteld: Je kunt misschien achter de domeinnaam komen, maar je kunt niet zelfstandig het apparaat weer in dat domein terughangen.
Helpt Systeemherstel niet (99% zeker werkt dat inderdaad niet), dan loopt je waarschijnlijk enkele maanden zakgeld mis, als je al geen huisarrest krijgt...

Tijs.

Laatst bewerkt:
jah ben nu wel achter het domeinnaam gekomen hoe je vertelde. had dat al geprobeerd maar het is van me vaders werk dus kan dus alleen daar wss. staat ook:

A domain controller for thet domain can not be contacted.

oftewel beste smoes van me leven verzinnen :)

bedankt voor het antwoord en wens me succes zondag ;)

Inderdaad veel succes bij het bedenken van een goed verhaal richting je vader! :D

Graag nog wel even de vraag op Opgelost zetten. Dat kun je doen door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag". Die vind je terug rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan