Domeinnaam registratie??

• Onderwerp starter Onderwerp starter SdG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SdG

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
Ik wil binnenkort mijn eerste eigen website opstarten. Hiervoor wil ik 2 domeinnamen registreren, maar ik wil nog niet direct hosting erbij. Mijn vragen zijn:

- Kan bovenstaand?
- Kan ik een domeinnaam registreren bij een ander bedrjf als ik de hosting vandaan ga halen? Kost dit extra? Hoe werkt dit?
- Maakt het uit waar ik de domeinnamen vandaan haal, want de prijzen verschillen soms?

Bedankt voor jullie uitleg alvast.

- Kan bovenstaand?
Ja

- Kan ik een domeinnaam registreren bij een ander bedrjf als ik de hosting vandaan ga halen? Kost dit extra? Hoe werkt dit?
Dit kan, maar dit kost wel extra. Als je namelijk ergens een hostingpakket afsluit krijg je meestal een NL domein-naam er gratis bij of voor een scherpere prijs.

- Maakt het uit waar ik de domeinnamen vandaan haal, want de prijzen verschillen soms?
Ook hier zijn heel veel verschillen in. Bij elk bedrijf waar je een domein-naam aan kan vragen hanteren ze andere prijzen en voorwaarden. Ook verschillende de diensten die bij de domeinnaam meekomen. Zo moet je bij de ene een eigen mail-server hebben en is bij andere een mail-server dienst bij de prijs inbegrepen

Cotje

Bedankt voor jullie snelle reacties.

Zijn er nog meer zaken die verschillen bij de aanschaf van een domeinnaam zoals de mailservers?

De bedoeling is dus dat ik nu een domein aanschaf en over een maandje de website online zet en dan dus ook de hosting erbij aanschaf.

Als je over een maandje al een website online zet dan zou ik niet moeilijk doen en gelijk een compleet pakket aanschaffen. De extra kosten die dat met zich mee brengt wegen denk ik niet op tegen de moeite die een apparte registratie met zich mee brengen.

Waar je dan op moet letten bij het zoeken van een hosting pakket?

- Hoeveel mail-adressen kan je aanmaken?
- Welke programmeer-talen worden er ondersteund?
- Kan je een database aan je website toevoege?
- Hoe groot is de datalimiet per maand?
- Is er een backup-beleid?
- Enzv....

Cotje

Oke, bedankt weer voor je snelle reactie!:D
Is dat geen probleem dan als er een maand lang geen site staat op je pakket? Dan kan ik inderdaad beter gelijk de hosting aanschaffen.

Ik dacht zelf aan deze: antagonist.nl , kan iemand mij vertellen of deze goed is. Ik kan alleen maar positieve reacties vinden op internet. Datalimiet en webruimte lijken me ruim voldoende, maar databases en back-up heb ik helaas (nog) geen verstand van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan