domeinnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

ome japie

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2004
Ik heb nu een domeinnaam WWW.bargezellig.net en wil hier een homepage op maken. Ik ben hier helemaal onbekent in wie kan mij hierbij helpen. Bevoorbeeld wat heb ik nodig om mijn site te uploaden. bij deze bedank ik jullie al voor de hulp.

Je kan naar een hosting-bedrijf gaan voor webruimte. Daar wordt jouw domeinnaam gekoppeld aan hun webpakket. Kan vanaf ong. € 15 per maand.
Je krijgt inloggegevens en dan kan je bestanden (html-pagina's, plaatjes etc.) uploaden naar de server. Hoe dat uploaden gaat hangt af van de host, meestal geven ze daar goede informatie over.
Om webpagina's of een hele site te maken heb je een applicatie nodig waarmee je dit kan maken.
Dat was in het kort, maar daar valt veel meer over te zeggen. Hangt af van wat je precies wilt...

Hoi, als je helemaal onbekend bent met het maken van een website zijn er alternatieven met bv. een compleet systeem waar je heel simpel een website mee kunt bouwen zonder enige kennis. Het enige wat je nodig hebt is een muis om te klikken en te slepen....

Je moet dan wel een wat uitgebreider hostingcontract hebben voorzien van mysql en php.

Ook bv. een cms systeem (zoek op google) kan een uitkomst zijn. Eenmaal geinstalleerd kan je dan heel makkelijk je website bijhouden.

Voor een simpele website is een hostingcontract van 25mb vaak al meer dan genoeg, en die kosten ongeveer € 7 per maand.

Alex

welk hosting

Ik ben heel erg geholpen wat er tot nu toe gezecht is.
Zijn er ook gratis hosting en waar kan ik die vinden, en als er gratis hosting is is dat genoeg om foto's en tekst te publiceren. Dit moet wel kunnen met een domeinnaam die ik al heb natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Hoi, ja je kan op lycos gratis webhosting krijgen, en om simpel en snel een website te bouwen zou ik eens bij databecker kijken, ik heb dit programma wel eens uitgeprobeert en het geeft snel en simpel een aardig resultaat zonder dat je erg veel kennis hoeft te hebben van het bouwen van websites. http://www.invender.nl/assets/s2dmain.html?[url]http://www.invender.nl/[/url]

Zoeken op eigen homepage

Kan je trouwens je nu al gereserveerde domeinnaam redirecten? (doorsturen neer een andere webserver?)

Alex

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan