domeinnamen overhevelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman2

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
beste mensen,

het is vast verboden om reclame te maken maar ik heb een aantal domeinnamen ooit geregistreerd. die kosten mij nu 12 euro per jaar. Ik zie overal van die aanbiedingen "registreer hier uw domeinnaam voor slechts... per jaar" en dat is dan meestal goedkoper . maar als ik informeer naar overname van al geregistreerde domeinnamen is dat toch weer anders. Nu heb ik lang niet iedereen gevraagd. Wie weet hoe dit werkt? en heeft een goedkope tip of verwijzing.

Muman

Het hangt er een beetje vanaf wat je geregistreerd hebt. Veel hosting providers bieden een domeinnaam + webruimte aan. Dit kan zijn dat hierdoor kosten hoger zijn dan enkel een domeinnaam (gemiddeld zo'n ~6 euro p/j). Het scheelt soms ook of je meerdere domeinnamen bij een en dezelfde provider hebt afgenomen of je hier korting op krijgt.

Op te reageren op jou vraag: het verhuizen gaat als volgt.

- Je geeft bij je huidige provider aan dat je het domein wilt opzeggen / verhuizen. Je krijgt dan een Token. Dit is een reeks letters en cijfers waarmee je dat domein gedurende een periode opnieuw kunt activeren.
- Vervolgens ga je naar de site van je gewenste provider.
- Daar heb je meestal zo'n "Controleer beschikbaarheid" formulier waar je het domein wat je had in kan vullen. Deze zal dan zeggen dat het domein in gebruik is.
- Je hebt dan de optie om te zeggen: Ik wil dit domein verhuizen.
- Je hebt hiervoor de eerder ontvangen Token nodig.

Het kan zijn je opstartkosten moet betalen maar dat hangt af van de provider.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan