Domeinregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammetje82

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2001
Als ik een domeinnaam wil laten registreren hoe kan ik dan te weten komen dat ik de echte eigenaar ben van het domein en niet de provider waar ik hem bij laat registreren. En kun je eigenlijk zomaar verhuizen van provider naar provider?

Gewoon duidelijk aangeven, dat het domein op jou naam moet komen (over het algemeen vul je de papieren toch zelf in).

Ik neem aan dat je "host" bedoelt ipv "provider". Verhuizen kan, mits het domein op jou naam staat en we het hier over een .nl domein hebben (Andere extensies weet ik ff zo gauw niet. Hou er rekening mee dat voor verhuizing alleen geld gerekend kan worden door je nieuwe host.

Als je bij Widexs je domein registreert dan komt die gewoon op jouw naam te staan en niet op die van degene waar je 'm registreert.

Geplaatst door Bokkie77
Als je bij Widexs je domein registreert dan komt die gewoon op jouw naam te staan en niet op die van degene waar je 'm registreert.
Niet alleen bij widexs hoor, ook bij andere hosters. Er zijn wel gevallen bekend van hosters die de boel flessen, maar dat heb je in iedere branch.

//edit 22-6: schopje naar internet homepage/hosting

Laatst bewerkt:
Het volgende stukje tekst komt uit een artikel van HostWise.nl.

# zal verantwoordelijk zijn voor alle administratieve en technische contacten tenzij u anders aangeeft. Dit betekent dat uw host uw domeinnaam op zijn eigen naam registreert en u er voor laat betalen. Tenzij u natuurlijk de voorwaarden leest en anders aangeeft. Let op: Dit is zeer gebruikelijk!

Dit doen de providers vaak zodat klanten geen last hebben van e-mails e.d. Let op als je een domein op jouw naam laat registreren kan iedereen jouw naam, adres, telefoonnummer ect. vinden.

Geplaatst door TA - Publishing
Het volgende stukje tekst komt uit een artikel van HostWise.nl.

# zal verantwoordelijk zijn voor alle administratieve en technische contacten tenzij u anders aangeeft. Dit betekent dat uw host uw domeinnaam op zijn eigen naam registreert en u er voor laat betalen. Tenzij u natuurlijk de voorwaarden leest en anders aangeeft. Let op: Dit is zeer gebruikelijk!

Dit doen de providers vaak zodat klanten geen last hebben van e-mails e.d. Let op als je een domein op jouw naam laat registreren kan iedereen jouw naam, adres, telefoonnummer ect. vinden.
Waarom kan iedereen zien op wiens naam een website geregistreerd staat? Enne hoe kan je dat zien?
Ik snap niet goed waarom dat toegankelijk voor iedereen moet zijn. Voor sites/domeinname waar zaken gebeuren die in strijd zijn met de wet, kan het makkelijk zijn. Maar verder...

Geplaatst door patsneok

Waarom kan iedereen zien op wiens naam een website geregistreerd staat? Enne hoe kan je dat zien?
Ik snap niet goed waarom dat toegankelijk voor iedereen moet zijn. Voor sites/domeinname waar zaken gebeuren die in strijd zijn met de wet, kan het makkelijk zijn. Maar verder...
Hier kan je dat checken voor .nl, op www.dnsstuff.com kan je dat checken voor alle extensies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan