domijn geregistreerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

witje71

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
hoe kan ik erachter komen op wiens naam een domijn geregistreerd is?

Wanneer je begint met het goed te spellen: domein ipv. domijn, kun je er misschien via Google achterkomen.
Ik zoek even met je mee.

Vrij simpel, ik hoop dat je met deze actie de gegevens NIET gaat misbruiken. Daarvoor ben ik ook niet vrantwoordelijk!

Je gaat naar de website sidn.nl, en ziet rechts in de hoek een tabel met 1843885 domeinnamen
476 persoonsdomeinnamen

.nl domeinnaam nog vrij?

Je typt in het balkje waar je kunt typen de domeinnaam in waar je gegevens van wilt en klikt vervolgens op ENTER. Nu (moet je even zoeken) kun je het vakje uitgebreid aanvinken. Zodra je dit heb gedaan krijg je de gegevens van de hoster + en de persoon die het domeinnaam in bezit heeft.

re

nee, alleen vorige week was het domijn nog vrij, en gisteren ineens niet meer. Maar voor de wijkcentrum waar ik de site voor moet maken zegt dat ze allen het domijn via planet in gebruik hebben, en niet geregistreerd. Nu heeft planet dat wel gedaan, jammer dus.

z0r zei:
Vrij simpel, ik hoop dat je met deze actie de gegevens NIET gaat misbruiken. Daarvoor ben ik ook niet vrantwoordelijk!

Beetje overdreven reactie.
Het is gewoon openbare informatie.
Je doet net alsof je op dat moment met de meeste geheime informatie die er is aan de gang gaat.

witje71 zei:
nee, alleen vorige week was het domijn nog vrij, en gisteren ineens niet meer. Maar voor de wijkcentrum waar ik de site voor moet maken zegt dat ze allen het domijn via planet in gebruik hebben, en niet geregistreerd. Nu heeft planet dat wel gedaan, jammer dus.

Ik zou ondanks dat het niet gelukt is, toch het woord domijn met een zogenaamde "korte ei" schrijven.

De laatste tijd zijn er domeinbots actief op het internet die domeinen registreren die door mensen ge'whoissed' zijn op een whois script via websites.

voor de mensen met de luxe van een login op linux / unix is er een shell based whois script

Wacht niet te lang met je domein registreren als hij vrij is, voor je het weet is hij weg.

en vul zeker nooit in voordat je gaat registreren:
Is mijn domein nog vrij ( en dan zo'n invulboxje)

die worden dan gelijk geregistreert door bedrijven die horen dat daar blijkbaaar intresse in is.

lollige zei:
en vul zeker nooit in voordat je gaat registreren:
Is mijn domein nog vrij ( en dan zo'n invulboxje)

die worden dan gelijk geregistreert door bedrijven die horen dat daar blijkbaaar intresse in is.

Bedrijven als :
(volgende bedrijven zij allemaal van iholding.com

BELGIUMDOMAINS.COM
IHOLDING.COM
DOTREGISTARS.NET
ICE-HOSTING.COM
CAPDOM.COM
MACTRADING.COM

In t geval van mijn kennis ging het om de whois van godaddy.com
:mad:

Status
Niet open voor verdere reacties.