Dongel buitenland?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xclusive

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Ik ben op zoek naar een soort dongel, of in ieder geval het 'plug-inbare internet', waarmee ik overal draadloos op internet kan, ik weet dat KNP hiervoor de dongel heeft. Maar nu moet ik 5 maanden op stage in Duitsland en wil ik daar natuurlijk graag internet hebben om in contact te blijven met Nederland, wat mobiel te duur en onhandig is. Ik ben niet zo bekend in dit genre en weet dus niet waar ik moet zoeken, en kwam op de KNP dongel uit, maar die kost schijnbaar 12,50 PER DAG in het buitenland, terwijl het in het binnenland 20 euro de maand is.

Ik wil dus weten of er goedkopere oplossingen zijn voor 'dongels' in het buitenland, of dat het slimmer is om achter een duitse dongel te gaan, en in dat geval, waar kan ik dan terecht. De snelheid van het apparaatje maakt niet zo heel veel uit, want alles is beter dan regelmatig naar een internetcafé te moeten daarzo.

Die 12,50 per dag is wel onbeperkt en alleen op dagen dat je echt verbinding maakt. Ze hebben nog een variant, daar betaal je iets van 2 euro per Mb
Op zich helemaal nog niet zo verkeerd. Ik ken genoeg mensen die per Mb betalen en na een vakantie met een rekening zaten van meer dan 1000 euro.

Als je 5 maanden gaat, is het waarschijnlijk goedkoper om daar een abonnement te nemen. Daar zit je dan wel een jaar aan vast maar dan nog is het goedkoper. Let wel op een eventuele datalimiet. Het 20 euro abo van KPN heeft een redelijk lage limiet. Voor een onbeperkte variant betaal je ook veel meer.

De looptijd bij T-Mobile is ook 2 jaar en die is dubbel zo duur voor een onbeperkt abonnement.

Komt er na die 5 maanden weer een andere stagair naar die stageplek? Dan zou je misschien met je opvolger een deal kunnen maken.
Of je zet hem na die 5 maanden op e-bay.

Het probleem is, dat ik het dus zonde vind om 1 of 2-jaars abonnement te nemen, als ik het daarna niet meer gebruik, en ik vertrouw ook niet echt in het doorverkopen van zo'n ding.

De downloadlimiet hoeft niet onbeperkt te zijn, zolang het niet overdreven laag is. Mij lijkt het inderdaad slimmer om een duits apparaatje te vinden, maar volgens mij heb je die niet in een vorm van een half-jaar contract.

KPN heeft tegenwoordig een dongel waar je 1,50 per dag voor betaalt

KPN heeft tegenwoordig een dongel waar je 1,50 per dag voor betaalt, tot een maximum van 20MB.
Ga je over de 20MB heen betaal je 0,30 cent per MB.

Je betaald dus alleen voor de dagen dat je online bent.
Verder geen abo kosten.
Mijn zwager gebruikt het al ruim 6 maanden en kan overal inloggen, zelfs in Spanje.
Hij logt gemiddelt 6 x per maand in en de kosten liggen steeds rond de 10 euro.

Dat is leuk als je soms even gebruik wil maken van Internet.

Succes.

KPN heeft tegenwoordig een dongel waar je 1,50 per dag voor betaalt, tot een maximum van 20MB.
Ga je over de 20MB heen betaal je 0,30 cent per MB.

Je betaald dus alleen voor de dagen dat je online bent.
Verder geen abo kosten.
Mijn zwager gebruikt het al ruim 6 maanden en kan overal inloggen, zelfs in Spanje.
Hij logt gemiddelt 6 x per maand in en de kosten liggen steeds rond de 10 euro.

Dat is leuk als je soms even gebruik wil maken van Internet.

Succes.

Je bent wel een beetje laat, volgens mij.

dongel buitenland

Die 12,50 per dag is wel onbeperkt en alleen op dagen dat je echt verbinding maakt. Ze hebben nog een variant, daar betaal je iets van 2 euro per Mb
Op zich helemaal nog niet zo verkeerd. Ik ken genoeg mensen die per Mb betalen en na een vakantie met een rekening zaten van meer dan 1000 euro.

Als je 5 maanden gaat, is het waarschijnlijk goedkoper om daar een abonnement te nemen. Daar zit je dan wel een jaar aan vast maar dan nog is het goedkoper. Let wel op een eventuele datalimiet. Het 20 euro abo van KPN heeft een redelijk lage limiet. Voor een onbeperkte variant betaal je ook veel meer.

Als iemand iets wil weten over dongels in het buitenland, mail je vraag dan naar [Modedit] www.helpmij.nl/forum [/edit]
Ik heb (bijna) alle antwoorden.
John Boot

Laatst bewerkt door een moderator:
Internationaal Vrachtwagen chauffeur

Hallo voor een chauffeur die vaak op Spanje rijdt ben ik op zoek naar een oplossing voor zijn (veel te) hoge GSM rekening.
Nou dacht ik dat een Dongel (en dat skypen via de laptop) de oplossing kan zijn

Is dat zo?
ZOja, via welke provider?
Hoeveel kost dat?

Nee?
Wat dan wel?

Gr.
Sicot

Hoge telefoon rekeningen voor Internationaal bellen

U kunt de prepaid "slimmeSIM" kopen met Nederlands 06-nummer voor 39 euro. Als u die in een simlock-vrije mobiele telefoon doet, bespaart u circa 50% op uw telefoonkosten bij gebruik naar en vanuit het buitenland. 59 euro inclusief mobieltje!
tel reclame
John Boot

U kan ook een simlok-vrije dongel kopen met sim kaart die geldig is in NL, België, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Portugal
U betaalt tot 50Mb 2,99 per dag dat u verbonden bent (per land, dus bij grensoverschrijding betaalt u wederom 2,99 voor verbinding in het nieuwe land). Daarboven euro 1 per Mb. Geen verbinding = geen kosten.
Donel incl sim kost 99 euro. Opwaarderen met creditcard. Groet, John Boot tel reclame nog veel meer reclame

Sicot,

Graag je eigen vraag aanmaken aangezien het niet toegestaan is om je vraag in die van iemand anders te stellen. Daarnaast is het topic meer dan een jaar oud :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan