Dongel werkt slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewoutvv

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2010
Heej mensen,

Ik heb een probleem, nou eigenlijk 2.
Ik ben slecht met computers en mijn dongel werkt slecht, kan iemand mij helpen?

Het probleem ligt iets complexer dan het misschien lijkt. Op mijn werk hebben we 2 laptops (en dus ook 2 dongels). Als we de dongels gewoon op het systeem van de laptop draaien gaat het internet tergend langzaam. Hiervoor is echter een oplossing bedacht, als we inloggen op het systeem van onze werkgever via een Citrix systeem (o.i.d.) werkt het internet wel gewoon naar behoren. Dit heeft als nare bijwerking dat alle randapparatuur met uitzondering van muis en toetsenbord dus niet meer werken, dus geen USB-sticks, geen geluidskaart, geen printer, geen scanner, etc. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik/wij de dongels toch op de laptop kunnen laten draaien op een normale snelheid zonder op het systeem van onze werkgever in te loggen?

Alvast bedankt,

ewoutvv

P.S. het besturingssysteem van de laptops is Windows7, meer technische info kan ik jullie niet geven, om de simpele reden dat ik niet weer waar ik die kan vinden.

TJa. Dongels zijn zo ie zo al wat slomer. omdat het heel nice is dat het kan . Zowat over al kan internetten en zo'n dongel is klein. En heeft niet zo super veel kracht. En moet toch naar een paal de verbinden moeten krijgen. Dus sneller tja. Ik denk dat je van KPN hebt. Even langs gaan of het echt zo hoort. of een pakket hoger nemen (als dat er is). En mag ik misschien vragen in welke stad je dan internet met dongel. Want sommige plekken heb je nauwlijks verbinding. dat heb ik dan met GSM. Bij ons in de wijk hebben wij geen verbinding ( Hi) (onderdeel van kpn)

Het internet is alleen traag als we niet in het systeem van het werk zijn ingelogd, we moeten inloggen via internet. Als we wel zijn ingelogd werkt de dongel wel snel. Dus aan de dongel kan het eigenlijk niet liggen. De dongel is van kpn.

Ik werk in Rotterdam.

wel, dan denk ik dat het ligt aan je pc zelf. is je pc een nieuwe ie is gekomen met win7 er al op, of heb je het er zelf op laten zetten?
in dat laatste geval, is je pc eigenlijk wel snel genoeg om win7 te kunnen draaien zonder problemen (daarmee bedoel ik dus minstens 2.0Ghz dualcore, 2GB ram). want als je maar een single core hebt, en 1GB ram, kan je pc al snel redelijk wat vertraagd worden door windows zelf, waardoor de drivers van die dongle niet genoeg CPU-kracht of plaats op het RAM hebben om nog goed te werken.
als dat inderdaad het probleem is, is het ook al opgelost hoe het komt dat je via het systeem van je werkgever wel snel kunt internetten (server doet deel van de processorbelasting van je eigen systeem weg, doordat je pc dan eigenlijk maar een "terminal" is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan